آیا ‌بیت‌ کوین ساتوشی ناکاموتو را به ثروتمند‌ترین مرد دنیا تبدیل خواهد کرد؟

راهنمای مطالعه

برآوردها حاکی از آن است که در صورت رسیدن قیمت بیت‌کوین (BTC) به 182 هزار دلار، احتمالاً ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)، خالق این رمزارز، به ثروتمند‌ترین مرد دنیا تبدیل خواهد شد. از مارس 2021 تاکنون، جف بزوس (Jeff Bezos)، موسس شرکت آمازون، با 181.6 میلیارد دلار دارایی خالص به عنوان ثروتمند‌ترین مرد دنیا شناخته می‌شود. پس از او ایلان ماسک (Elon Mask)، مدیرعامل شرکت تسلا، با 163.7 میلیارد دلار ثروت در جایگاه دوم قرار دارد و بیش از 20 درصد از سهام شرکت سازنده خودروهای برقی متعلق به اوست.

در اکتبر 2008 ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت‌کوین، وایت‌پیپر (Whitepaper) این رمزارز را تحت مجوزی عمومی از MIT منتشر کرد. در تاریخ 3 ژوئن 2009، نخستین بلاک بیت‌کوین، که تحت عنوان بلاک جنسیس (Genesis) شناخته می‌شود، استخراج گردید. این اقدام سرآغاز فعالیت شبکه بیت‌کوین و به نوعی شروع جنبش رمزارزها و بلاک‌چین بود. با وجود اینکه هنوز آمار دقیقی در دست نیست اما پیش‌بینی می‌شود که ساتوشی ناکاموتو از ژانویه تا جولای 2009، بیش از 1 میلیون واحد بیت‌کوین استخراج کرده باشد. با فرض صحت این آمار و در نظر گرفتن قیمت فعلی بیت‌کوین، ساتوشی ناکاموتو در حال حاضر ثروتی معادل 55 میلیارد دلار در اختیار دارد.

به عبارت دیگر، چنانچه قیمت بیت‌کوین به 182 هزار دلار برسد، ثروت ناکاموتو حدود 182 میلیارد دلار خواهد بود که بیشتر از ثروت فعلی جف بزوس است. سرژیو دمیان لرنر (Sergio Demian Lerner)، یکی از محققان برجسته در حوزه رمزارزها، در یک مقاله پژوهشی میزان دارایی بیت‌کوین ساتوشی ناکاموتو را برآورد کرد. لرنر با بررسی اولین بلاک‌هایی که توسط ساتوشی استخراج شده بودند، برآورد کرده است که احتمالاً ساتوشی یک میلیون واحد بیت‌کوین در اختیار دارد.

مدل‌های قیمت‌گذاری متعددی پیش‌بینی‌های مختلفی را برای قیمت بیت‌کوین بین 200 هزار تا 1 میلیون دلار مطرح کرده‌اند، اما مشهور‌ترین آن‌ها مدل عرضه به جریان (Stock-to-flow) است. مدل S2F با استفاده از فرمولی که ارتباط بین ارزش بیت‌کوین در برابر منابع فعلی این رمزارز (موجودی) و همچنین تعداد بیت‌کوین‌هایی که جدیداً استخراج و وارد بازار شده (جریان) را می‌سنجد، پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت‌کوین تا انتهای سال 2021 حداقل به 100 هزار و حداکثر 288 هزار دلار خواهد رسید.

درصورتی که براساس پیش‌بینی این مدل قیمت بیت‌کوین به 288 هزار دلار برسد، ثروت ساتوشی ناکاموتو به حدود 288 میلیارد دلار خواهد رسید و با اختلاف بسیاری از جف بزوس و ایلان ماسک پیشی خواهد گرفت. از طرفی نیز، برخی دیگر از پیش‌بینی‌ها قیمت بیت‌کوین را در چرخه صعودی فعلی فراتر از این ارقام دانسته‌اند. به عنوان مثال رسانه بلومبرگ (Bloomberg) پیش‌بینی کرده است که درصورت تبدیل بیت‌کوین به یک دارایی ذخیره کم ریسک، قیمت این رمزارز می‌تواند به 400 هزار دلار برسد.

منبع: Cointelegraph

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت