آیا صنعت استخراج بیت‌کوین سقوط خواهد کرد؟

راهنمای مطالعه

بسیاری از ماینرهای بیت‌کوین(BTC) در شرایط سختی قرارگرفته‌اند و این احتمال وجود دارد که تعدادی از آن‌ها از دور خارج شوند. استخراج بیت‌کوین شامل تعادل ظریفی بین چندین بخش متحرک است. ماینرها در حال حاضر باید با مسائلی همچون هزینه‌های سرمایه‌ای و عملیاتی، تعمیرات غیرمنتظره، تأخیر در حمل‌ونقل محصول و مقررات غیرمنتظره دست‌به‌گریبان باشند. این مسئله می‌تواند از کشوری به کشور دیگر – و در مورد ایالات‌متحده، از ایالت به ایالت دیگر- متفاوت باشد. علاوه بر این، ماینرها مجبور هستند با کاهش شدید ارزش بیت‌کوین از 69,000 دلار به 17,600 دلار مبارزه کنند.

علی‌رغم اینکه قیمت بیت‌کوین 65 درصد نسبت به بالاترین حد خود کاهش‌یافته است، نظر مشترک همه ماینرها در حال حاضر این است که آرامش خود را حفظ کرده که و به جمع‌آوری منظم مقادیر کم بیت‌کوین ادامه دهند. اما این بدان معنا نیست که بازار لزوما به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

نیک هنسن، مدیرعامل لوکسور (Luxor)، در یک پنل انحصاری استخراج‌کنندگان بیت‌کوین که توسط کوین تلگراف (Cointelegraph ) میزبانی شد، گفت “در آینده شرکت‌های سهامی عام یا حداقل نه فقط شرکت‌های سهامی عام، به‌طور قطع با بحران سرمایه مواجه خواهند شد.”

 هنسن در ادامه توضیحات خود افزود:

“صندوق‌های تامین خیلی سریع دچار مشکل مالی می‌شوند. به نظرم 3 تا 6 ماه طول بکشد تا ماینرها نیز به این مشکل دچار شوند. بنابراین ما خواهیم دید که چه کسی توانایی اجرایی خوبی دارد و چه کسی می تواند از این محیط جان سالم به در ببرد.”

وقتی از ماگدالنا گرونوسکا، مشاور شرکت پی ار تی آی (PRTI) درباره چالش‌ها و انتظارات آینده صنعت استخراج بیت‌کوین سؤال شد، گفت: ” یکی از بزرگترین چالش‌هایی که ما در این گذار به اقتصاد کم کربن و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای داشتیم، سرمایه‌گذاری ناکافی در فناوری و زیرساخت توسط بخش‌های دولتی و خصوصی بوده است. به نظر من مساله شگفت انگیز درباره استخراج بیت‌کوین این است که این روش حقیقتا یک روش کاملاً جدید برای تأمین مالی یا یارانه برای توسعه زیرساخت های مدیریت انرژی یا زباله ارائه می دهد. و این راهی است که فراتر از مسیرهای سنتی مالیات دهندگان یا نرخ پرداخت کنندگان برق است، زیرا این روش مبتنی بر یک سیستم کاملاً ظریف از مشوق‌های اقتصادی است.”

ازآنجایی‌که بحث میزگرد به تأثیرات زیست‌محیطی استخراج بیت‌کوین و این فرض عمومی مبنی بر اینکه مصرف انرژی بیت‌کوین تهدیدی برای کره زمین است تغییر کرد، جو برنت، تحلیلگر بلاک ویر سولوشن (Blockware Solutions)گفت:

فکر می‌کنم استخراج بیت‌کوین برای محیط زیست بد نیست، به نظر من درهرصورت، انگیزه بیشتری برای تولید انرژی ایجاد می‌کند، قابلیت اطمینان شبکه و انعطاف‌پذیری را بهبود می‌بخشد و به گمان من در دراز مدت احتمالاً نرخ برق خرده‌فروشی را کاهش می‌دهد.

به گفته برنت، «ماشین بیت‌کوین یک نعمت برای تولید انرژی ارزان است و این برای همه بشریت خوب است».

تاد اسی، مدیرعامل هش ورکس (Hashworks )، در مورد تسلط ماینینگ بیت‌کوین، آینده صنعت و اینکه آیا رشد استخراج صنعتی می‌تواند درنهایت منجر به پذیرش انبوه رمزارزها شود یا خیر، گفت: ” به اعتقاد من بیشتر ماینینگ بیت‌کوین در خاورمیانه، آمریکای شمالی و تا حدودی آسیا انجام می‌پذیرد این امر گویای در دسترس بودن منابع طبیعی و (پایین بودن) هزینه‌های برق در این مناطق است.”

بااین‌حال، هنسن مخالف این نظر بود که هم‌افزایی در حال رشد میان شرکت‌های بزرگ حوزه انرژی و استخراج بیت‌کوین می‌تواند اعتبار این ارز دیجیتال را به‌عنوان یک دارایی برای سرمایه‌گذاری افزایش دهد و پذیرش انبوه آن را آسان‌تر کند.

منبع: Cointelegraph

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

1 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات
1 سال قبل

عالی

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت