آینده دارایی‌های دیجیتال درخشان‌تر از نخستین رمزارز خواهد بود!

راهنمای مطالعه

اگرچه بیت‌کوین (BTC) مشهورترین دارایی دیجیتال در بازار رمزارز است، اما این دارایی تنها یکی از هزاران رمزارزی است که می‌تواند خدمات مالی در دنیا را متحول نماید. با وجود اینکه تغییر و تحولات رمزارزها در خدمات مالی امری قطعی است، اما مقیاس و دامنه این تغییرات همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بلاک‌چین (Blockchain) از جمله فناوری‌هایی است که به عنوان بستری برای بیت‌کوین، اتریوم (ETH)، توکن‌های غیرمثلی (NFT) و دیگر دارایی‌های دیجیتال محسوب می‌شود و حوزه خدمات مالی به واسطه این فناوری در مرحله مهم و سرنوشت‌سازی قرار گرفته است.

سرنوشت پول چه خواهد شد؟

بسیاری از ما در طی 10 سال اخیر همواره در خط مقدم بازار رمزارز درحال فعالیت بوده‌ایم و ضمن حفاظت از سرمایه‌گذاران کوچک و بزرگ، برای آن‌ها امکان سرمایه‌گذاری در این حوزه جدید و پرهیجان مالی را فراهم کرده‌ایم. تجربه‌ای که در این زمینه بدست آورده‌ایم ادامه مسیر را برای ما روشن خواهد کرد. در این دوره تاریخی، احتمال وقوع هزاران اتفاق وجود دارد، اما وقوع یک چیز حتمی است و آن تاثیر کارآمدی و نوآوری این فناوری بر بخش‌های مالی سنتی است.

بلوغ صنعت دارایی‌های دیجیتال در راه است!

فناوری بلاک‌چین در مقایسه با قراردادها و تراکنش‌هایی که درحال حاضر سیستم‌های مالی، حقوقی و سیاسی ما را تشکیل می‌دهد، ساختار بهینه و ایمن‌تری را برای تراکنش‌های مالی ارائه می‌دهد. مجله هاروارد بیزنس ریویو (Harvard Business Review) تعبیر جالبی از این موضوع دارد و ساختارهای مالی قدیمی را به ترافیکی تشبیه کرده که یک خودروی مسابقه فرمول یک در آن گیر افتاده است. این مجله معتقد است که در یک دنیای دیجیتال، نحوه تنظیم و حفظ ضوابط اداری بایستی تغییر کند.

در هر نسلی فناوری‌ها تغییراتی را در نحوه انجام تراکنش‌های مالی ایجاد کرده‌اند. کارت‌ اعتباری مدرن برای اولین بار در اواخر دهه1950 به وجود آمد، و نخستین فروش اینترنتی در سال 1994 انجام شد. پس از آن شرکت پی‌پال (Paypal) در سال 1998 تاسیس شد و در سال 2002 به شهرت رسید و به شرکت ای‌بی (Ebay) فروخته شد، و در نهایت ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) انقلاب بلاک‌چین را در سال 2008 رقم زد. پس از ظهور این فناوری، امروزه غول‌های صنعت مالی کناره‌گیری نکرده و از میان 100 بانک بزرگ دنیا، حدود 55 مورد به نحوی با این فناوری جدید سر و کار دارند.

در پی هک شدن صرافی‌های رمزارز در سال 2016، من جمله صرافی مت‌گوکس (Mt. Gox) و سرقت 850 هزار بیت‌کوین از آن، نخستین قوانین بین‌المللی حوزه رمزارز در کشور ژاپن وضع شد. از آنجا که موفقیت هر بازار مالی در گروی پیش‌بینی پذیری، امنیت و کارآمدی کلی آن است، قانون‌گذاران هم‌چنان درخصوص جهت و اثربخشی دخالت خود در بازار رمزارز به طور دقیق درحال بررسی هستند.

آن‌چه که قانون‌گذاران و کسب وکارها به دنبال آن هستند، تضمین حفاظت از سرمایه‌گذاران در هر نوع بازاری، چه دیجیتال و یا سنتی، است تا از این طریق مشارکت در آن بازار افزایش یابد. درست همانند کاری که شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) برای بانک‌های ایالات متحده آمریکا انجام می‌دهد و یا مانند فرآیند ضمانت بازپرداخت پول توسط شرکت ای‌بی (eBay). بدون قانون‌گذاری، مشارکت در بازارها با ریسک‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت مواجه خواهد بود.

علاوه‌براین، قانون‌گذاران تضمین می‌کنند که بازارها با مجموعه قوانین مشابهی درحال فعالیت هستند. دن برکوویتز (Dan Berkovitz)، رئیس کمیسیون معاملات آتی کالا در ایالات متحده، نیز در ماه ژوئن بیان کرده بود:

“نمی‌توان اجازه داد که یک بازار آتی بدون قانون و مجوز با یک بازار کاملاً قانونی و دارای مجوز رقابت کند و چنین اقدامی اصلا توجیه‌پذیر نیست”

و نکته مهم‌تر آن است که این تنها قانون‌گذاران و دولت‌ها نیستند که در رابطه با آینده بازارها تصمیم‌گیری می‌کنند، بلکه ما سرمایه‌گذاران، رهبران و مصرف‌کنندگان عام هستیم که درخصوص نحوه استفاده از دارایی‌های دیجیتال در آینده تصمیم‌گیری می‌کنیم.

به دنبال بلوغ بازار، تحولی در زبان مرسوم در صنعت رمزارز نیز ایجاد می‌شود. درک عمومی و بحث‌ راجع به دارایی‌های دیجیتال به دلیل قوانین موجود و استفاده‌ی گسترده از این صنعت، تغییر خواهند کرد.

رمزارز در عین‌حال که روز به روز بالغ‌تر می‌شود، ماهیت خاص خود را نیز حفظ می‌کند. انتظار نداشته باشید که بحث راجع به HODL، FUD و رمزارزهای to the moon به فراموشی سپرده شوند. اما در این بین آنچه اهمیت دارد این است که سرمایه‌گذاران بلاک‌چین در این فضا احساس راحتی بکنند.

این موضوع شاید به نظر کم ارزش باشد، اما ما در طول ۱۰ سال گذشته با درهم‌آمیختن زبان‌های رمزارز و امورمالیِ نهادینه شده توانستیم با دامنه‌ی وسیعی از موسسات مانند نئوبانک‌ها، فناوری‌های مالی، صرافی‌ها و بانک‌ها‌، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سرمایه‌گذاری خانوادگی کارکنیم.

تحول در زبان رمزارزها زمانی اتفاق افتاد که با گذشت زمان، ارزش بلند مدتی بلاک‌چین به بیشتر سرمایه‌گذاران بزرگ اثبات شد و آن‌ها شروع به اضافه کردن رمزارزها به سبد سرمایه‌گذاری خود کردند. در نتیجه‌، ارتباط میان دارایی‌های جدید و سنتی که از دیرباز دارای ارزش بوده‌اند مانند طلا، اوراق قرضه و ارز Fiat مورد حمایت بانک مرکزی افزایش یافت.

در تجارت، افراد بر اساس شرکتی که در آن سرمایه‌گذاری کرده اند مورد قضاوت قرار می‌گیرند. بنابراین بدون استفاده از زبان مرسوم در حوزه‌ی خدمات مالی و قانونگذاری، موفق نخواهیم شد. با اینحال، غیرمنطقی نیست که رمزارز را به جای یک ارز دیجیتال، به عنوان یک کالای ارزشمند، در نظر بگیریم. جرومی پاول (Jerome Powell)، رئیس بانک مرکزی آمریکا، در سال ۲۰۱۹ به مجلس سنای این کشور اعلام کرد که بیت‌کوین یک “منبع ارزش پرمخاطره” مانند طلا است. اما بیت‌کوین همه‌ی ماجرا نبود و فقط رمزارزی بود که بیشتر مطرح شده بود. در این صنعت نباید فقط بر یک حوزه تمرکز داشت، بلکه موضوعات دیگری مانند پول، سرمایه‌گذاری، مدیریت مالی و پرداخت‌های هوشمند نیز باید مورد توجه قرار بگیرند.

منبع: Cointelegraph

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت