اتریوم به عنوان روش پرداخت!

اتریوم با استفاده از فناوری بلاک چین یک پلتفرم غیرمتمرکز طراحی‌شده است تا مقیاس‌پذیر، قابل‌برنامه‌ریزی و ایمن باشد. شبکه اتریوم یک شبکه همتا به همتا (P2P) است که اجرای ایمن و تأیید کدهای برنامه از طریق قراردادهای هوشمند تسهیل می‌کند. اینها بلوک‌های نرم‌افزاری خودکاری هستند که شرکت‌کنندگان را قادر می‌سازند در غیاب یک مقام مرکزی به انجام تراکنش بپردازند

راهنمای مطالعه

  1. اتریوم چیست؟

اتریوم با استفاده از فناوری بلاک چین یک پلتفرم غیرمتمرکز طراحی‌شده است تا مقیاس‌پذیر، قابل‌برنامه‌ریزی و ایمن باشد. شبکه اتریوم یک شبکه همتا به همتا (P2P) است که اجرای ایمن و تأیید کدهای برنامه از طریق قراردادهای هوشمند تسهیل می‌کند. اینها بلوک‌های نرم‌افزاری خودکاری هستند که شرکت‌کنندگان را قادر می‌سازند در غیاب یک مقام مرکزی به انجام تراکنش بپردازند

باوجوداینکه اتریوم مالکیت کامل را برای استفاده‌کنندگان در بر خواهد داشت اما سوابق تراکنش‌ها در اتریوم غیرقابل تغییر و شفاف هستند. برای ارسال تراکنش‌ها از طریق حساب‌های ایجادشده توسط کاربر، فرستنده باید اتریوم، ارز دیجیتال بومی بلاک چین را خرج کند.

به لطف مقبولیت این رمز ارز، اتریوم به‌عنوان یک ارز محبوب برای انجام پرداخت‌ها در شبکه بلاک چین خودنمایی کرده است. برنامه‌های غیرمتمرکز از اتریوم برای تعامل با برنامه‌های مبتنی بر بلاک چین اتریوم و اجرای تراکنش‌ها استفاده می‌کنند. این برنامه‌ها از پل‌ها برای کار با ارزهای دیجیتالی غیر از اتریوم استفاده می‌کنند. در اصطلاح بلاک چین به این سازگاری زنجیره‌ای متقابل گفته می‌شود.

  • چه چیزی اتریوم را واجد شرایط حضور در بازار نقدینگی می‌کند؟

اتریوم هر سه معیار اصلی یک ارز را دارا است: حفظ ارزش، وسیله مبادله و واحد مبادله.

درصورتی‌که هر ارزی سه ویژگی فوق را در خود داشته باشد، به‌عنوان یک واحد پرداخت با قبض مطابقت دارد. حفظ ارزش دارایی تضمین قدرت خرید در آینده است. ارزش می‌تواند ثابت باشد یا در طول زمان افزایش یابد، اما کاهش نمی‌یابد. ریسک گریزی یک مفهوم کلیدی پشت ذخیره ارزش است و در صورت وجود تقاضای دائمی برای دارایی، قیمت‌ها به طور پیوسته افزایش می‌یابد.

به‌عنوان یک وسیله مبادله، پول به‌عنوان ابزاری عمل می‌کند که فروش، خرید یا تجارت کالا یا خدمات را بین طرفین تسهیل می‌کند. برای تسویه معاملات اقتصادی، ارز رایج‌ترین وسیله مبادله است. به‌عنوان یک واحد حساب، پول باید قابل‌تقسیم، تعویض و قابل‌شمارش باشد. تقسیم‌پذیری به تقسیم یک واحد حساب به اجزای سازنده آن اشاره دارد که برابر با مقدار اصلی است. تعویض‌پذیری به خاصیتی گفته می‌شود که درآن‌واحد پولی دارای ارزشی برابر با هر واحد دیگری باشد.

اتریوم در تمام این پارامترها امتیاز خوبی می‌گیرد. اتریوم یک ارز دیجیتال کمیاب است که از طریق یک بلاک چین نگهداری و مبادله می‌شود. واحدهای اتریوم را می‌توان برای اندازه‌گیری ارزش کالاها و خدمات و بعداً برای خرید استفاده کرد. یک فرد می‌تواند از اتریوم برای مقاصد سرمایه‌گذاری نیز استفاده کند. سرمایه‌گذاران می‌توانند اتریوم را بخرند و آن را به امید افزایش ارزش آن در آینده و فروش نگه ‌دارند. 

3. مزایای پذیرش پرداخت در اتریوم چیست؟

پرداخت با اتریوم طیف وسیعی از مزایا را هم برای کاربران و هم برای کارآفرینان به همراه دارد.

انتقال به یک اکوسیستم مبتنی بر بلاک چین، مجموعه‌ای از مزیت‌ها را برای کاربران و همچنین کارآفرینان به همراه دارد. در اینجا به صورت موردی توضیح داده شده است که چرا پذیرش پرداخت با اتریوم برای مشتریان یک شرکت گزینه قابل قبولی است:

گزینه پرداخت اضافی

در دنیایی که ارزهای رمزنگاری شده به سرعت به مساله‌ای پذیرفته شده تبدیل شده است، ارائه یک گزینه پرداخت اضافی به مشتریان برای کسب و کارها به نسبت رقبای خود یک برتری ایجاد می‌کند. درگاه‌های ارزهای دیجیتال به تجار امکان می‌دهد پرداخت‌های دیجیتال را بپذیرند و مبلغ را به صورت فیات دریافت کنند.

شفافیت

یک اکوسیستم غیرمتمرکز ذاتاً شفاف است و در حین خرید به مشتریان اطمینان بیشتری می‌دهد. تراکنش‌های رمزنگاری بر روی یک بلاک‌چین اجرا می‌شوند، جایی که بدون هیچ‌گونه تعصبی از سوی یک مرجع متمرکز به‌طور برگشت‌ناپذیر نوشته می‌شوند،.

تقلب کمتر

تراکنش‌های اتریوم در چنین خریدهایی از طریق یک قرارداد هوشمند هدایت می‌شوند و احتمال تقلب را کمتر می‌کنند. وقتی قراردادهای هوشمند حسابرسی می‌شوند، کلاه‌برداران شانس ناچیزی برای موفقیت دارند.

معاملات سریع

تراکنش‌های جهانی در اتریوم در مقایسه با پرداخت‌های بین‌المللی مرسوم، بسیار سریع‌تر و شایع‌تر هستند. تراکنش‌های رمزنگاری در عرض چند دقیقه انجام می‌شوند، درحالی‌که تراکنش‌های فیات که از طریق بانک‌ها هدایت می‌شوند ممکن است چند روز طول بکشد تا در حساب منعکس شود.

شرکت‌ها نیز مجموعه‌ای از دلایل قوی برای شروع پذیرش اتریوم دارند.

پیوند داده‌ها

اتریوم دارای یک معماری غیرمتمرکز است که برای تخصیص اطلاعات و اعتماد بدون پیش‌داوری طراحی‌شده است و نیاز به یک نهاد مرکزی برای هماهنگ کردن داده‌ها را از بین می‌برد. سیستم غیرمتمرکز به‌طور یکپارچه سیستم را مدیریت می‌کند و تراکنش‌ها را پردازش می‌کند.

لایه تشویقی

اکوسیستم توسعه مکانیسم‌هایی را تسهیل می‌کند که به فعالیت‌های حمایتی مانند تأیید و در دسترس بودن پاداش می‌دهند، درحالی‌که فعالیت‌هایی را که بر زنجیره بلوکی و مکانیسم اطراف آن تأثیر منفی می‌گذارند مجازات می‌کند. مشوق‌های ترویج رفتار صادقانه به برآوردن الزامات امنیتی کمک می‌کند.

توکن سازی

هر دارایی که در قالب دیجیتال ثبت‌شده باشد می‌تواند در اتریوم توکن شود. توکن‌سازی کمک می‌کند تا دارایی‌های دست‌وپا گیر قبلی مانند املاک و مستغلات را که به سادگی بسیار گران شده بودند، تقسیم کند و مدل‌های اقتصادی جدیدی مانند مدیریت داده‌های جمع‌سپاری را آشکار کند.

دامنه غیرمتمرکز

تاجرانی که قبلاً در بازار ارزهای رمز نگاری نبوده‌اند و از آن‌ها استفاده نکرده‌اند، ارسال و دریافت ارزهای رمزنگاری‌شده را دشوار می‌دانند. آدرس‌های کیف پول کریپتو رشته‌ای طولانی از ارقام و حروف هستند. علاوه بر این، برای جمع‌آوری هر ارز دیجیتال به آدرس متفاوتی نیاز است.

4. اتریوم را کجا ذخیره کنیم؟

بسته به عواملی مانند امنیت و راحتی، می‌توان اتریوم را در کیف پول‌های سرد یا گرم ذخیره کرد. یک کیف پول رمزنگاری داغ به‌صورت آنلاین قابل‌دسترسی است و با کمک کلیدهای عمومی و خصوصی تراکنش‌ها را تسهیل می‌کند. از سوی دیگر، کیف پول “سرد” که به آن کیف پول سخت‌افزاری نیز می‌گویند، یک آیتم فیزیکی است که ارزهای دیجیتال را آفلاین نگه می‌دارد. کیف پول‌های سرد از کیف پول‌های داغ امن‌تر هستند، درحالی‌که کیف پول‌های دوم راحت‌تر هستند.

اکثر افرادی که اتریوم دارند تمایل دارند آن را در کیف پول‌های داغ ذخیره کنند، که اساساً برنامه‌های نرم‌افزاری هستند که قادر به تعامل با بلاک‌چین اتریوم هستند. کیف پول‌های داغ شامل کیف پول‌های دسکتاپ، موبایل و اکثر کیف پول های صرافی است. اگرچه این کیف پول‌ها انتقال رمزارز را آسان می‌کنند، اما در برابر هکرها آسیب‌پذیر هستند. برای آن دسته افرادی که اتریوم را در مقادیر زیاد نگه می‌دارد، نگه‌داشتن بخش اعظم رمزارز خود در یک کیف پول سرد ممکن است یک راه‌حل ایده آل باشد. بهتر است برای این کار به‌اندازه کافی در یک کیف پول داغ برای انجام تراکنش‌های معمولی نگهداری نمایند.

کیف پول‌های سرد به اینترنت متصل نیستند، در مقایسه با کیف پول های داغ کمتر در معرض خطر قرار دارند. یک دستگاه درایو یو اس بی (USB ) که برای ذخیره اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود، کلیدهای خصوصی کاربر را ذخیره می‌کند. هرکسی که دارای اتریوم باشد می‌تواند آن را از طریق یک کیف پول کاغذی که می‌تواند در وب‌سایت‌های خاصی تولید کند، در بازداشت نگه دارد. یک کیف پول کاغذی دارای کلیدهای عمومی و خصوصی در رابطه با اتریوم در انتظار است.

منبع: Cointelegraph

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

2 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات
1 سال قبل

6

1 سال قبل

عالی

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت