اتریوم در سال 2021 به مهمترین دارایی برای سرمایه‌گذاران تبدیل خواهد شد!

راهنمای مطالعه

طبق نظر برخی از تحلیل‌گران، پتانسیل اتریوم (ETH) بسیار بیشتر از بیت‌کوین (BTC) بوده و جامعه درحال درک ارزش این رمزارز است. در طول نیمه دوم سال 2020، شاهد افزایش علاقه سرمایه‌گذاران حقوقی و سرمایه‌‌های کلان به رمزارزها بودیم. با این حال، تمام توجه نهنگ‌ها و عموم سرمایه‌گذاران عمدتاً بر بیت‌کوین معطوف بود. در این گزارش به تشریح این موضوع می‌پردازیم که چرا اتریوم یک دارایی جذاب‌تری نسبت به سایر رمزارزها است و چرا این رمزارز پتانسیل تبدیل به نخستین ‌رمزارز برای هر سرمایه‌گذار را دارد؟

ابتدا نگاهی به اعداد و ارقام بیندازیم: از مارس 2020 تا زمان نگارش این گزارش، اتریوم 1200 درصد رشد کرده، درحالی‌ که رشد بیت‌کوین در این بازه زمانی تنها حدود 700 درصد بوده است. البته در برابر رکوردشکنی‌های بیت‌کوین که قیمت‌ آن به 40 هزار دلار نیز رسید، رشد قیمت اتریوم به 1400 دلار خیلی چشمگیر و قابل توجه به نظر نمی‌رسد. علاوه‌براین، ارزش بازار بیت‌کوین 5 برابر بازار اتریوم است. اما چه چیزی برای یک سرمایه‌گذار اهمیت دارد؟ اعداد و رکورد‌های خوب یک دارایی‌ در یک پورتفو یا درآمد بالا؟

دلایل محکی مبنی بر ادامه رشد قیمت اتریوم در سال 2021 وجود دارد که نشان می‌دهد این رمزارز در مقایسه با معروف‌ترین رمزارز بازار یعنی بیت‌کوین می‌تواند سود بیشتری را نصیب سرمایه‌گذاران نماید.

تقاضا در میان توسعه‌دهندگان

اتریوم برترین پلتفرم برای ساخت پروژه‌های بلاک‌چین و راه‌اندازی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز است. نمودار زیر تعداد توکن‌های ERC-20 که در طول اولین‌سال‌های پس از راه‌اندازی شبکه اتریوم معامله شده‌اند را نشان می‌دهد. با وجود کاهش سرعت گسترش بازار استارتاپ‌های بلاک‌چین پس از ترکیدن حباب عرضه‌های اولیه (ICO) در سال 2018، اما تعداد کل این استارتاپ‌ها همچنان در حال افزایش است.

و با وجود اینکه اتریوم رقبای سرسختی مثل ترون (TRX)، پولکادوت (DOT)، کاردانو (ADA) و تزوس (XZT) را پیش روی خود دارد، اما پلتفرم رمزارز ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) همچنان در جایگاه نخست در این حوزه قرار دارد.   

افزایش حجم معاملات

در طی سال 2020 بیش از 1 تریلیون دلار تراکنش در بلاک‌چین اتریوم به ثبت رسیده است که این رقم از حجم تراکنش‌های بسیاری از غول‌های خدمات پرداخت مثل پی‌پال (Paypal) نیز بیشتر بوده است. این درحالی است بیش از 350 میلیون کاربر درحال استفاده از پلتفرمی مثل پی‌پال هستند و میانگین حجم تراکنش‌های آن در هر فصل به بیش از 200 میلیارد دلار نمی‌رسد.

البته در نظر داشته باشید که به ازای هر تراکنش کارمزدی برحسب اتریوم پرداخت می‌شود. و از آنجا که سرعت رشد شبکه همچنان بالاست، مطمئناً انتظار می‌رود تا روند صعودی قیمت اتریوم ادامه داشته باشد. به هرحال، علاقه به رمزارزها در حال افزایش است، به طوریکه تعداد کیف‌ پول‌های فعال و تراکنش‌های در شبکه و میانگین حجم تراکنش‌ها نیز درحال افزایش است.

توسعه بخش دیفای 

با وجود رهبری بیت‌کوین در بازار رمزارزها، اما اتریوم به عنوان رهبر صنعت جوان سیستم مالی غیرمتمرکز باقی‌ مانده است. پروژه‌های وام دهی و استیکینگ (Staking) دیفای (DeFi)، که در تابستان سال 2020 بسیار شهرت پیدا کردند، همچنان در حال رشد بوده و سرمایه‌گذاران جدیدی را جذب کرده‌اند.

از ابتدای سال 2020 تاکنون ارزش کل وجوه در سیستم مالی غیرمتمرکز با رشد حدود 3300 درصدی از 687 میلیون دلار به 23.2 میلیارد دلار رسیده و این اتریوم بوده است که پلتفرمی را برای ساخت و راه‌اندازی بسیاری از پروژه‌های دیفای و استیبل‌کوین‌ها (StableCoin) فراهم کرده است.

انتشار استیبل‌کوین‌ها دائما در حال افزایش است، چرا که یک دارایی دیجیتال با پشتوانه ارزش ارزهای فیاتی که نوسانات کمتری دارند می‌تواند ابزار مناسبی برای تسویه‌حساب سریع میان کاربران، ایجاد جفت ارزها در صرافی‌های رمزارز و همچنین برای محافظت از سرمایه در برابر نوسانات زیاد در کیف پول باشد.

از سوی دیگر، می‌توان به افزایش علاقه سرمایه‌گذاران حقوقی به سیستم مالی غیرمتمرکز اشاره کرد. درحالی که آشفتگی بازار دیفای در تابستان سال 2020 تقریباً اعتماد سرمایه‌گذاران حقوقی به پتانسیل‌های بلاک‌چین در حوزه مالی را از بین برده،  اما شرکت‌های سهامی عام همچنان نسبت به این نوع دارایی‌های جدید ابراز علاقه می‌کنند.

در آگوست سال 2020 صرافي‌های آرچاکس (Archax) و الگورند (Algorand) از برنامه‌های خود مبنی بر توسعه ابزارهایی برای معرفی دیفای در میان موسسات رونمایی کردند و در پاییز سال 2020 خبرهایی به گوش رسید که شرکت XSigma‌، از زیرمجموعه‌های شرکت ZK International که در بورس نزدک نیز حضور دارد، درحال توسعه خدمات دیفای و آماده شدن برای راه‌اندازی یک صرافی غیرمتمرکز برای معامله استیبل‌کوین‌هاست.

حتماً به یاد دارید که توجه سرمایه‌گذاران بزرگ به بیت‌کوین چه اتفاقی را در سال گذشته رقم زد؟ اکنون نیز به نظر می‌رسد که همین اتفاق در انتظار دیگر حوزه‌های صنعت رمزارز باشد و برخی از آنها مستقیماً با اتریوم در ارتباط هستند. مهمترین مزیت اتریوم تنوع عملکردی تکنولوژی و هچنین جامعه درحال گسترش آن است.

منبع: Cointelegraph

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت