احتمال رشد چشمگیر اتریوم نسبت به بیت‌کوین در هفته‌های آتی!

راهنمای مطالعه

تغییرات تکنیکالی همراه با چاشنی خوش‌بینی خبر از رشد اتریوم (ETH) نسبت به بیت‌کوین (BTC) در هفته‌های آتی می‌دهد. بر اساس برخی از تحلیل‌ها،‌ در حالی که فورک (Fork) لندن نزدیک است، برخلاف بیت‌کوین قیمت اتریوم می‌تواند تا ۴۰ درصد افزایش داشته باشد. «مایکل ون دو پوپه» (Michaël van de Poppe)، تحلیلگر بازار مستقر در آمستردام پیش‌بینی می‌کند به زودی نرخ ارز ETH / BTC از سطح ۰.۰6 صعود می‌کند و می‌تواند به بیش از ۰.۰۷ ساتوشی (sats) نیز برسد. این چارتیست تکنیکالی، معیار صعودی خود را بر اساس سطح پشتیبانی این جفت ارز در 0.063 ساتوشی قرار داده است.

در اواسط ماه می که بازار رمزنگاری سقوط بدی داشت، این ناحیه نقش مهمی در حفظ قیمت بازی کرد. همچنین در روند صعودی این جفت ارز در معاملات اوایل سال ۲۰۲۰ سطح حمایتی محکمی بود. ون دو پوپه گفت: «اتریوم در حال مبارزه با جفت ارز بیت‌کوین است. یک حرکت سریع ناگهانی و زیبا از مناطق ۰.۰۶۳ به سمت بالا به چشم می‌خورد. تا زمانی که سطح ۰.۰۶۳ حفظ شود، انتظار دارم که تا ۰.۰۷۵ نیز ادامه پیدا کند.»  در حال حاضر بیشتر معامله‌گران ترجیح می‌دهند که سهام بیت‌کوین خود را بفروشند تا از فرصت بازار صعودی اتریوم در روزهای اخیر استفاده کنند.

 این انتقال دارایی از بیت‌کوین به اتریوم می‌تواند تحت تاثیر فورک جدید اتریوم باشد. اتریوم به دلیل استفاده از الگوریتم اجماع «اثبات کار» (PoW) انرژی زیادی را مصرف می‌کند و به همین دلیل درحال مهاجرت به الگوریتم اجماع دیگری به نام «اثبات سهام» (PoS) است که «مقیاس‌پذیری» بالاتر و هزینه شبکه پایین‌تری نیز خواهد داشت. فاز بعدی که اتریوم را به اثبات سهام نزدیک می‌کند، پیشنهاد ۱۵۵۹ است که به آن هارد فورک لندن نیز می‌گویند. این فاز پیشنهادی برای جایگزینی مدل هزینه اتریوم به نام «اولین قیمت مزایده» (first-price auction) با مدلی که بر اساس فی شبکه کار می‌کند، دارد. این پروژه امیدوار است که بتواند مشکل هزینه (Gas) بالای بلاک‌چین و مشکل فی معاملات را حل کند.

به دلیل کمیابی قریب الوقوع اتریوم، تحلیل‌گران و تریدرها پتانسیل صعودی زیادی را در بازار اتریوم مشاهده می‌کنند. فرمول صعودی ساده است: عرضه رو به کاهش اتریوم در گردش در برابر افزایش تقاضا، آن را با ارزش‌تر از آنچه در حال حاضر است، علاوه بر این CryptoQuant، یک شرکت تجزیه و تحلیل رمزنگاری مستقر در کشور کره‌جنوبی، با اشاره به کاهش نرخ ذخایر اتریوم در تمام صرافی‌های ارزهای رمزنگاری شده، از واکنش معامله‌گران اتریوم خبر داد. بر اساس داده‌های CryptoQuant میزان اتریوم نگه‌داری شده در کیف پول‌های کلیه صرافی‌ها روز دوشنبه به کم‌ترین میزان ۲.۵ سال اخیر رسیده است.

«یوری مازور» (Yuriy Mazur)، رئیس بخش تجزیه و تحلیل داده‌ها در “CEX.IO Broker” ، توضیح داد که کاهش اتر در صرافی‌ها به طور واضح نشانه مثبتی است که نشان از اعتماد سرمایه‌گذاران به آینده بلاک‌چین اتریوم دارد.  

این مقام اجرایی اضافه کرد که سرمایه‌گذاران به جای فروختن اتریوم‌های خود و دریافت پول نقد کمتر در دوران اصلاح بازار، روش‌های جایگزین بهتری برای حفظ ارزش اتریوم‌هایی که هولد کرده‌اند، پیدا کرده‌اند. وی سرمایه‌گذاری‌های مبتنی بر اتریوم را در بخش مالی غیرمتمرکز (DeFi) به عنوان مثال مهمی ذکر کرد.

مازور گفت: «ارزش کل قفل شده اتریوم در یک سال گذشته افزایش یافته است. پروژه اتریوم ۲.۰ در آینده (مدل اجماع اثبات سهام) همچنین باعث جذب اتریوم در پلتفرم‌های ترید شده است. کاهش اتریوم در صرافی‌ها به کمبود اتریوم‌های در گردش کمک می‌کند که می‌تواند بر قیمت تأثیر مثبت بگذارد.»

منبع: Cointelegraph

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت