ارزش بانک‌ های بزرگ جهان کمتر از ارزش بازار بیت کوین است!

راهنمای مطالعه

از زمان شیوع ویروس کرونا، ۱۴ بانک بزرگ جهان ۶۳۵.۳۳ میلیارد دلار از ارزش بازار آن‌ها کاسته شد. این مقدار بیش از سه برابر ارزش فعلی بازار بیت کوین (BTC) است و تقریبا دو برابر ارزش تمام رمز ارزهای پایه می‌باشد.

نقطه آغازین این داده‌ها مربوط به ۱۹ دسامبر است. براساس اطلاعات، ارزش بازار بیت کوین در آن زمان ۱۳۰ میلیارد دلار بود. همزمان با ورود بازار جهانی به رکود اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، شش بانک در لیست ارزش بازار نسبت به بیت کوین در جایگاه بالاتری قرار داشتند. در حال حاضر، فقط دو بانک JPMorgan Chase  و Bank of America  جایگاه بهتری دارند. همچنین بانک صنعت و بازرگانی چین نیز در حال نزدیک شدن به ارزش بازار بیت کوین است.

با این حال، هر بانک موجود در لیست میلیاردها دلار از ارزش خود را از دست داده، در حالی که بیت کوین در مدت مشابه 62 میلیارد دلار یا به عبارت دیگر، 48 درصد سود کسب کرده است. بزرگترین صندوق بازنشستگی جهان معادل یک چهارم ارزش بازار بیت کوین ضرر دیده است. در همین حال، رشد بنیاد Grayscale’s Bitcoin Trust نشان می‌دهد که بیت کوین مورد استقبال بی‌سابقه‌ای در میان سرمایه گذاران سنتی قرار گرفته است. اخیرا یک شرکت تجاری عمومی نیز بیت کوین را منبع ذخیره سرمایه خود در نظر گرفت.

اگرچه بعید است بانک‌های بزرگ به این زودی از بین بروند، اما به نظر می‌رسد که آن‌ها با تعریف مجدد ارزش پیشنهادی خود دست و پنجه نرم می‌کنند. نتایج منفی که آن‌ها تجربه کرده اند، حتی ممکن است تا حدی ناشی از بسته‌های محرک اقتصادی چند هزار میلیارد دلاری اخیر از طرف بانک‌های مرکزی در سراسر جهان باشد. در مقابل بانک‌های سنتی، بازار رمز ارز و به خصوص بیت کوین به عنوان پیشتاز بازار، توانست خود را به عنوان یک دارایی امن مطرح کند و سرمایه‌های زیادی را به سمت خود جذب کرد. یکی از دلایل رشد اخیر بیت کوین، ورود افراد جدید به این بازار می‌باشد.

منبع: Cointelegraph

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت