افزایش حجم خرید استیبل‌کوین‌ها و همبستگی آن با روند صعودی بیت‌کوین!

راهنمای مطالعه

شبکه تحلیلی گلس نود (Glassnode) در آخرین گزارش خود به بررسی وضعیت استیبل کوین ها پرداخت و این نوع از رمز ارزها، در هیچ برهه‌ای از زمان چنین قدرت و حجم خرید را تجربه نکرده بودند. این شبکه ی تحلیلی سابقه نرخ عرضه استیبل کوین ها (SSR) را استخراج و با هم مقایسه کرد. این نرخ از تقسیم سرمایه‌گذاری بازار در بخش بیت کوین بر سرمایه‌گذاری بازار روی استیبل کوین‌های برجسته محاسبه می‌شود. پایین بودن نرخ SSR نشان می‌دهد که در بازار توجه بیشتری متوجه استیبل کوین ها می باشد و حجم خرید بیشتری را نسبت به بیت کوین تجربه می کنند. این امر را می‌توان به عنوان یک سیگنال گاوی در نظر گرفت.

در حال حاضر نرخ SSR بالاتر از ۱۵ ایستاده است؛ روی کاغذ این نرخ بدان معنا است که استیبل کوین‌ها از قدرت خرید تقریبا یک پانزدهم تمام موجودی بیت کوین برخوردار هستند. در مارس ۲۰۱۸ نرخ SSR استیبل کوین روی ۸۸ قرار داشت؛ به همین دلیل ظرف مدت دو سال قدرت خرید استیبل کوین‌ها ۶ برابر افزایش پیدا کرد.

ظهور استیبل کوین‌ها و رکود بیت کوین!

این نرخ از دو بخش مجزا تشکیل شده‌است؛ ریشه این تغییرات اساسی، میزان رشد استیبل کوین‌ها است. سرمایه‌گذاری بازار بیت کوین در زمان اوج قیمت ۱۹۵ میلیارد دلار بوده‌است؛ در حال حاضر این نرخ روی ۱۷۱ میلیارد دلار است. نرخ جدید، کاهش ۱۲ درصدی میزان سرمایه‌گذاری بیت کوین را نشان می‌دهد. این در حالی است که میزان سرمایه‌گذاری روی استیبل کوین در همین بازه زمانی از ۲.۲ میلیارد دلار به ۱۱ میلیارد دلار رسیده‌است که رشد ۵۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

استیبل کوین‌ها به پناهگاه ایمنی برای معامله‌کنندگان و سرمایه‌گذاران تبدیل شده‌اند. این پناهگاه به این افراد اجازه می‌دهد دارایی‌هایی را که در قالب رمزارز هستند، در یک سرمایه ثابت حفظ کنند. به این ترتیب دیگر به نقد کردن و خروج از فضای رمزارزها نیاز نخواهد بود. یافته‌های آخرین مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که بازارهایی که از معامله جفت ارز BTC-USDT پشتیبانی می‌کنند در مقایسه با بازارهایی که از معامله جفت ارز BTC-USD حمایت می‌کنند، شاهد حضور معامله‌گران نهنگ (Whale) بیش‌تری بوده‌اند. USDT نماد تتر (Tether) بوده و این روزها به یکی از محبوب ترین استیبل کوین های بازار رمز ارز تبدیل شده است.

تضعیف همبستگی!

 اگرچه میزان سرمایه‌گذاری بازار روی استیبل کوین به شدت در حال افزایش بوده، اما قیمت بیت کوین با این ضرب آهنگ همراه نبوده‌است. این‌طور به نظر می‌رسد که ارتباط بین نرخ SSR و بهای بیت کوین حوالی جمعه سیاه در مارس از بین رفته‌است. به همین دلیل اینکه آیا استیبل کوین‌ها با تغییر مسیر، روند صعودی آتی را رقم می‌زنند یا خیر، به آینده بستگی دارد و باید منتظر باشیم و ببینیم در ادامه چه اتفاقی روی می‌دهد.

منبع: Cointelegraph

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت