افزایش علاقه سازمانی به بیت‌ کوین، محرک بزرگ بازار رمز‌ارز!

راهنمای مطالعه

بدون شک سال 2020 با تمام اتفاقات بد و ناگواری که داشت، برای بازار بیت‌کوین (BTC)، یک نقطه عطف به شمار می‌آید. شیوع ویروس کرونا و بحران اقتصادی پیش آمده، باعث شد تا بازار رمز ارز و بیت‌کوین به عنوان پیشتاز این بازار بیش از پیش مورد توجه افراد و طرفداران بازارهای مالی قرار بگیرد. از طرفی تصمیمات دولت فدرال مبنی بر چاپ و تزریق پول بدون پشتوانه به عنوان محرک اقتصادی، باعث شد که بی اعتمادی بیشتری نسبت به دلار و ارزهای فیات شکل بگیرد. بسیاری از تحلیل‌گران و اقتصاددان‌های بزرگ این تصمیم فدرال را نوعی خودکشی برای دلار می‌دانند و معتقد هستند که در بلند مدت باعث تورم سنگین خواهد شد.

این اتفاقات باعث ایجاد جو مثبتی در بازار رمز ارز شد. در سال جاری خبرهای مثبتی پیرامون رمز ارز منتشر شد. از اقدام بانک‌های مرکزی برای ارائه رمز ارز ملی تا قانون گذاری‌های انجام شده و مهمتر از همه ورود موسسات مالی و ثروتمندان دانه درشت اقتصاد دنیا. اما به جرئت می‌توان گفت که هیچ کدام از این خبرها و اقدامات انجام شده به اندازه‌ی ورود موسسات مالی و همچنین افزایش علاقه سازمانی بر بازار بیت‌کوین نتوانست تاثیر مثبت بگذارد.

پیشتر خبر خرید انبوه شرکت میکرواستراتژی (Microstrategy) توانست باعث تکان خوردن بازارهای مالی شود و این بار نیز خرید شرکت Square که تحت مالکیت جک دورسی (Jack Dorsey) خالق توییتر است توانست به عنوان محرک بازار بیت کوین علی‌رغم خبرهای منفی چند روز اخیر عمل کند. شرکت Square در یک حرکت ناگهانی، اقدام به خرید 4709 واحد بیت‌کوین کرد و همزمان با انتشار این خبر، بازار بیت‌کوین توانست وارد روند صعودی شود. درواقع همه‌ی تحلیل‌گران نسبت به این موضوع اتفاق نظر دارند که افزایش علاقه‌ی سازمانی و ورود موسسات مالی می‌تواند به عنوان نقطه عطفی برای بازار بیت‌کوین، نقش ایفا کند.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ از اعتبار بسیار بالایی برخوردار هستند و ورود آن‌ها به بیت‌کوین، علاوه بر ورود نقدینگی بالا به دلیل خرید انبوه آن‌ها، می‌تواند باعث ترغیب افراد به سمت بازار رمز‌ارز شود. همواره از سمت خبرگزاری‌هایی که مخالف بازار بیت‌کوین و تحت کنترل سیاستمداران هستند، اخبار منفی برای بد جلوه دادن بازار بیت‌کوین منتشر می‌شود. بنابراین بدیهی است که در ذهن بسیاری از افراد، بازار بیت‌کوین، بازاری ناپایدار و نامناسب باشد. ورود سازمان‌ها می‌تواند اثر تمام این خبرهای منفی را خنثی کند و باعث ایجاد اطمینان خاطر برای افراد شود. بنابراین برای فراگیری، افزایش علاقه سازمانی یکی از شروط اصلی است زیرا باعث افزایش کاربرد‌پذیری بیت‌کوین نیز خواهد شد.

منبع: Cointelegraph

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت