افزایش 42 درصدی هش‌ ریت بیت‌ کوین در طی 2 روز!

راهنمای مطالعه

با افزایش بیش از 40 درصدی هش ریت (hash rate) بیت‌کوین (BTC) طی دو روز گذشته، به نظر می‌رسد که مهاجرت سالیانه‌ی بسیاری از ماینرهای چینی از استان سیچوآن (Sichuan) پایان یافته است. قدرت هش (hash power) شبکه بیت‌کوین در طی 24 ساعت گذشته بیش از 30 درصد افزایش یافته و درصورت تداوم آن، در روزهای آینده احتمال وقوع یک اصلاح (adjustment) بزرگ در سختی شبکه وجود دارد. براساس گزارش سایت کوین‌وارز (Coinwarz)، هش ریت بیت‌کوین پس از جهش کوتاه مدت به بالای 160 اگزاهش بر ثانیه (EH/S) اکنون بین سطح 140 تا 150 اگزاهش در نوسان است.

قدرت هش بیت‌کوین پس از جهش به 160 اگزاهش بر ثانیه، با افت شدید در اواخر اکتبر مواجه شد که بسیاری از تحلیل‌گران علت آن را پایان فصل بارندگی در مرکز ماینینگ چین در استان سیچوآن می‌دانند. بررسی‌ها نشان‌می‌دهد که این استان به دلیل بهره‌مندی از انرژی هیدروالکتریک (Hydroelectric) فراوان و ارزان در طول فصل بارندگی پذیرای حدود 80 درصد از ماینرهای چینی است. در ماه دسامبر، سایت کوین‌شیرز (CoinShares) برآورد کرده بود که 54 درصد از فعالیت ماینینگ در جهان در استان سیچوآن انجام می‌شود.

جیسون دین (Jason Deane)، تحلیل‌گر حوزه اقتصاد کوانتومی، بر این باور است که این افزایش ناگهانی در قدرت هش بیت‌کوین می‌تواند دال بر پایان مهاجرت بسیاری از ماینرهای چینی از سیچوآن و ادامه فعالیت‌هایشان در دیگر مراکز محلی ماینینگ مانند منطقه شین‌جیانگ (Xinjiang) و مغولستان (Mongolia) باشد. جیسون در این رابطه با انتشار توئیتی عنوان کرده است:

“جهش بزرگ در هش ریت بیت‌کوین (29.7 درصد) طی 10 ساعت گذشته نشان می‌دهد که به تازگی تعداد زیادی دستگاه در یک جایی شروع به فعالیت کرده‌اند. آیا ماینرهای چینی از سیچوآن نقل مکان کرده‌اند؟”

این افزایش ناگهانی در فعالیت ماینینگ احتمالاً نشان از وقوع اصلاح چشمگیر دیگری در سختی شبکه دارد. پس از مهاجرت ماینرها از سیچوآن در اکتبر، اصلاح منفی 16 درصدی در سختی شبکه که دومین اصلاح نزولی بزرگ در تاریخ بیت‌کوین محسوب می‌شود، باعث افزایش درآمد ماینرهای غیرچینی شد. بنابراین وقوع یک اصلاح صعودی بزرگ در شبکه می‌تواند خبری ناراحت کننده برای این ماینرها باشد. در ابتدای هفته جاری، شرکت روسی Eng+ Group، بزرگترین تولیدکننده انرژی هیدروالکتریک در بخش خصوصی، اعلام کرد که این شرکت تصمیم به راه‌اندازی یک شرکت سرمایه‌گذاری در حوزه ماینینگ رمزارز با مشارکت یکی از شرکت‌های محلی به نام بیت‌ریور (BitRiver) دارد.

منبع: Cointelegraph

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت