با کاهش تعداد ماینرهای چینی، هش‌ ریت بیت‌ کوین به کم‌ترین مقدار خود در 8 ماه گذشته رسید!

راهنمای مطالعه

درحالی‌که ماینرهای استان «سیچوان» (Sichuan) به کار خود خاتمه داده‌اند، میزان هش‌ریت بیت‌کوین به  EH/s 91 سقوط کرده است. هش‌ریت بیت‌کوین از ابتدای نوامبر به پایین‌ترین سطح خود رسیده؛ زیرا بخش بزرگی از عملیات استخراج در چین متوقف شده است.

هش‌ریت شبکه بیت‌کوین، که مقیاسی برای قدرت و سرعت دستگاه‌های ماینینگ (computational horsepower) است، از پیکِ خود در اواسط ماه می، 46 درصد سقوط کرده است. بر اساس گزارش وب‌سایت “Bitinfocharts”، هش‌ریت بیت‌کوین در حال حاضر EH/s 91 است، یعنی تقریباً نصف بالاترین مقدار آن در 6 هفته گذشته که  EH/s 171.4 بوده است.

همچنین این وب‌سایت گزارش داد که سودآوری ماینینگ نیز از  حداکثر مقدار خود یعنی روزانه 0.449 دلار به ازای هر تراهش در ثانیه کاهش یافته و به 0.226 دلار در همان مقیاس رسیده است.

در مقایسه با 8 ماه گذشته این مقدار هش‌‎ریت بی‌سابقه است. آخرین باری که مقدار هش‌ریت به زیر EH / s 90 رسیده بود، برمی‌گردد به 3 نوامبر 2020. نرخ هشِ بالاتر به معنای رقابت بیشتر بین ماینرهایی است که قصد اعتبارسنجی‌ بلاک‌های جدید را دارند. همچنین تعداد بیشتر ماینرهای شبکه به معنای امنیت بیشتر شبکه در مقابل خطراتی مانند حمله 51 درصدی است.

علتِ سقوط در هش‌ریت و سودآوری استخراج، سرکوب مداومِ عملیات ماینینگ در کشور چین است.  در آخر هفته، تصاویر «استخرهای استخراج» (mining pools) بزرگ در استان سیچوان چین در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد و در ادامه، پست یکی از فعالان این حوزه را می‌خوانیم:

“ما امشب شاهد یک رخداد کم‌سابقه در ماینینگ بیت‌کوین خواهیم بود، تمام مزارع استخراج (حدود 8 میلیون کیلووات برق) امشب در ساعت 12 بعدازظهر به وقت پکن خاموش خواهند شد. هش‌ریت بیت‌کوین پس از اعلامیه دولت مبنی بر تعطیلی مزارع استخراج بیت‌کوین در سیچوان، به طور قابل توجهی کاهش یافته است.”

در 18 ژوئن، مقامات در شهر “Ya’an” – یکی از شهرهای غربی استان سیچوان – دستور توقف عملیات استخراج بیت‌کوین را صادر کردند. در اواخر سال 2019، “CoinShares” تخمین زد که سیچوان میزبان بیش از نیمی از هش‌ریتِ جهانی است و با استفاده از انرژی آبی ارزان فراوان فصلی، ماینرها را به سمت خود جلب می‌کند.

در تاریخ 12 ژوئن، مقامات استان “Yunnan” نیز با صدور اطلاعیه‌ای دستور تحقیق در مورد ادعای استفاده غیرقانونی از برق توسط افراد و شرکت‌های درگیر در استخراج بیت‌کوین را صادر کردند.

بر اساس گزارش “CNBC”  که در 15 ژوئن منتشر شد، «نیک کارتر» (Nic Carter)، شریک “Castle Island Ventures”، با بیان این که هش‌ریت بیت‌کوین در حال سقوط است، اظهار داشت: “به نظر می‌رسد که عملیات (استخراج) در سراسر کشور پایان یافته است.” در اوایل ماه می نیز، کوین‌تلگراف گزارش داده بود که نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‎دهند، هش‌ریت بیت‌کوین در حال ترک چین است.

کارتر پیش بینی کرد که حداقل نیمی از کل هش‌ریت بیت‌کوین به مرور زمان چین را ترک کند.

آمریکای شمالی، به ویژه ایالت تگزاس، به دلیل قوانین مطلوب و فراوانی انرژی‌های تجدیدپذیر ارزان قیمت، به یکی از مقصد‌های اصلی برای آنچه «مهاجرت بزرگ ماینینگ» (great mining migration) نام گرفته، تبدیل شده است.

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت