ترس تحلیلگران نسبت به ریزش قیمت بیت‌ کوین به دلیل تقویت دلار!

راهنمای مطالعه

با رشد شاخص دلار، قیمت بیت‌کوین (BTC) و طلا با افت روبه‌رو شده‌ و تحلیل‌گران را به این فکر وا‌داشته که آیا تقویت دلار باعث ریزش قیمت بیت‌کوین خواهد شد یا خیر. طبق گزارش کوین‌تلگراف (Cointelegraph)، قیمت بیت‌کوین در روز ۲۱ آگوست، با افتی ۳ درصدی از محدوده ۱۱۸۸۰ دلار به ۱۱۵۱۱ دلار رسید. هم‌زمان، شاخص دلار آمریکا (DYX) از روند نزولی ۴ ماهه خود شروع به بازگشت کرد. با افزایش ۱.۳ درصدی شاخص دلار و رسیدن آن از ۹۲.۲۸ به ۹۳.۲۰ دلار، بیت‌کوین، رمزارزهای بزرگ و طلا به دنبال یکدیگر، شروع به افت کردند. هم‌بستگی به‌ظاهر معکوس میان دلار و بیت‌کوین نشان داده که تضعیف دلار تا حدودی توانسته رالی اخیر بیت‌کوین را تسریع کند.

از زمان ریزش شدید بیت‌کوین در روز پنج‌شنبه سیاه، تحلیل‌گران، تضعیف دلار را عامل اصلی رالی کنونی بیت‌کوین می‌دانستند.

 محققان صرافی کراکن (Kraken) نوشتند:

«پیش از وقوع موج افزایشی اخیر، هم‌بستگی میان بیت‌کوین و طلا به سقف یک‌ساله ۰.۹۳ رسید. این اتفاق در حالی رخ داد که افزایش موارد ابتلا به کرونا، افزایش مخارج دولت، کاهش درآمد شرکت‌ها، ترس از تورم و تضعیف دلار آمریکا منجر شد تا بازارها به‌ دارایی‌های پناهگاه امن روی بیاورند.»

در مقابل، وقتی دلار در روند صعودی قرار می‌گیرد، احتمال تحکیم قیمت بیت‌کوین بالاتر می‌رود. با افزایش شاخص دلار آمریکا در ۲۴ ساعت اخیر، بهای طلا با افتی بیشتر از ۳.۵ درصد مواجه شد. بهای طلا در طی هفته‌های اخیر به‌شدت در حال رشد بود؛ اتفاقی که بیش از همه، ناشی از عدم قطعیت حول اقتصاد جهانی بود. در همین راستا، اسکات ملکر (Scott Melker)، تحلیل‌گر بازار رمز‌ارز می‌گوید که رابطه معکوس میان بیت‌کوین و طلا از ‌هم‌بستگی مثبت میان بیت‌کوین و بازار سهام، منطقی‌تر است.

از ماه آوریل تاکنون، دلار آمریکا در مقایسه با ارزهای ذخیره‌ بزرگ همچون ین ژاپن، عملکرد ضعیف‌تری داشته است. تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که اگر روند قدرتمند دلار به همین منوال حفظ شود، تأثیر منفی بر طلا و بیت‌کوین خواهد گذاشت. به گفته مایکل هویسون (Michael Hewson)، تحلیل‌گر ارشد شرکت CMC Markets UK، بهبود دلار می‌تواند روند صعودی طلا را تضعیف کند. وی بیان کرد:

“بهبود ارزش دلار آمریکا سبب تضعیف بهای طلا شده است؛ طلایی که هم‌اکنون با فروش عمده در بازار مواجه است و در حال تست سطح حمایت ۱,۹۲۰ دلار در هر انس است، همچنین دور جدید بسته‌های حمایتی فدرال رزرو نیز عدم قطعیت بازار را دوچندان کرده است.”

کارل شاموتا (Karl Schamotta)، استراتژیست ارشد شرکت کمبریج گلوبال پیمنتس (Cambridge Global Payments) می‌گوید که احتمال دارد بهای دلار شاهد یک فشار ناگهانی خرید (Short Squeez) باشد. وی می‌افزاید:

«اکنون شما شاهد افزایش یکباره در معاملات کوتاه دلار هستید که طی چند ماه اخیر رو به افزایش بوده است.»

تلاقی عواملی همچون فشار خرید ناگهانی دلار، توزیع قریب‌الوقوع بسته‌های حمایتی و افزایش قطعیت اقتصادی، می‌تواند به بهبود دلار کمک کند؛ اما این روند در نهایت کوتاه‌مدت خواهد بود.

منبع: Cointelegraph

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت