تنها 10 درصد از شهروندان انگلیس بیت‌ کوین خریداری کردند!

راهنمای مطالعه

با وجود اینکه قیمت و محبوبیت بیت‌کوین (BTC) طی چند ماه اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته اما همچنان این رمزارز نتوانسته تا نظرات انبوهی از سرمایه‌گذاران را به خود معطوف نماید. مطالعه‌ای که اخیراً در کشور انگلیس انجام شده نشان داده است که تنها 10 درصد از مشارکت‌کنندگان در این تحقیق بیت‌کوین خریده‌اند و در این میان لندنی‌ها بالاترین آمار فعالیت در این رمزارز را دارند. پس از تحرکات قیمتی اخیر در بازار رمزارز و افزایش دوباره قیمت‌ها، شرکت‌های آپینیم (Opinium) و آلتفی (AltFi) با انجام تحقیقی به بررسی دیدگاه مردم انگلیس نسبت به دارایی‌های دیجیتال پرداختند.

در این تحقیق از 2000 نفر از اهالی این کشور درخصوص تاثیر بیماری کرونا بر وضعیت مالی‌شان سوال پرسیده شد، برخی از پاسخ‌دهندگان بیان کردند که بجای دارایی‌های فیزیکی به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال روی آورده‌اند. در ادامه با پرسش‌‌هایی در رابطه با بیت‌کوین و سایر رمزارزها، تنها 10 درصد از پاسخ‌دهندگان (200 نفر) بیان کردند که پیشتر دارایی‌های دیجیتال خریده‌اند که نشان از پتانسیل رشد چشمگیر دارایی‌های رمزارز در این کشور دارد.

اگرچه این آمار شاید پایین به نظر برسد اما مقایسه نتایج سال 2020 و سال‌های قبل حاکی از یک روند صعودی است، به طوریکه در تحقیقی مشابه در سال 2019 تنها 5.3 درصد از مشارکت‌کنندگان بیت‌کوین خریده بودند. علاوه‌براین، تحقیقات شرکت آلتفی نشان داد که پلتفرم‌هایی مثل Revolut و Freetrade موفق به جذب تعداد قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاران جدید شده‌اند. موضوع دیگری که تاحدودی دور از انتظار هم نیست، علاقه بیشتر شهروندان لندن، به عنوان یکی از مهمترین شهرهای اقتصادی در دنیا، به خرید بیت‌کوین است. حدود 25 درصد از مشارکت‌کنندگانی که در لندن زندگی می‌کنند، تجربه خرید بیت‌کوین یا سایر رمزارزها را دارند. 

از سوی دیگر، شهروندان شهر پلیموث (Plymouth) کمترین میزان علاقه را نسبت به بیت‌کوین و دیگر رمزارزها نشان داده و در میان مشارکت‌کنندگان تحقیق، تنها یک شهروند از این شهر دارایی‌های دیجیتال خریده است. همچنین نتایج این تحقیق علاقه بیشتر نسل جوان برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین را تایید کرده است. حدود 20 درصد از مشارکت‌کنندگان 18 تا 34 ساله تجربه سرمایه‌گذاری در رمزارزها را داشتند، درحالیکه این آمار برای افراد بالای 55 سال در حدود 1 درصد بوده است.

پیشتر نیز بانک جی‌پی‌مورگان (JP Morgan) گزارشی با همین نتایج منتشر کرده بود. در این گزارش مطرح شده بود که شیوع ویروس کرونا باعث بروز تفاوت‌های چشمگیری در رویکردهای سرمایه‌گذاری نسل جوان و بزرگسال شده، به طوریکه نسل بزرگسال همچنان طلا را برای سرمایه‌گذاری ترجیح داده، اما نسل جوان که آستانه تحمل ریسک بالاتری دارند علاقمند به سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین هستند.

منبع: Cryptopotato

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت