خروج یک نهنگ بزرگ بازار از بیت‌ کوین در سطح 12 هزار دلار!

راهنمای مطالعه

یک نهنگ بیت‌کوین (BTC) بعد از دو سال، اقدام به فروش دارایی خود کرد. داده‌های منتشر شده توسط شبکه‌ی تحلیلی Whalemap نشان می‌دهد که این نهنگ در سه ‌ماهه سوم سال 2018 حدود 9 هزار واحد بیت‌کوین خریداری کرده بود. یک تریدر ناشناس اما مطرح بازار رمز‌ارز با نام Byzantine General که این اطلاعات را به اشتراک گذاشت، بیان کرد:

این نهنگ یک اسطوره است. آن حباب بزرگ در اطراف قیمت ۶۰۰۰ دلار در سال ۲۰۱۸ را می‌بینید؟ این نهنگ تقریباً ۹۰۰۰ بیت‌کوین در آن زمان خریداری کرد. وی پس از ۲ سال و ۲ رویداد کاپیتولاسیون، سرانجام سود خود را جمع‌آوری کرد.

این نهنگ، بیت‌کوین‌های خود را تقریباً ۲۲ ماه نگه داشت. بیت‌کوین دو بار به زیر سطح قیمت ۴۰۰۰ دلار کاهش یافت. بار اول در ماه ژانویه ۲۰۱۹ و بار دوم در ماه مارس ۲۰۲۰. این سرمایه‌گذار در هر دو دوره صبر کرد و سرانجام بیت‌کوین‌های خود را در قیمت 12 هزار دلار فروخت.

شبکه‌ی خبری کوین‌ تلگراف (Cointelegraph) پیشتر گزارش داده بود که مجموعه‌ای از نهنگ‌های بزرگ در محدوده قیمت 12 هزار دلار الی 14 هزار دلار برای فروش، حاضر هستند. در سطح قیمت 12 هزار دلار، نهنگ‌های بسیار زیادی یا در سودند یا در سطح سربه‌سر قرار دارند که این امر نهنگ‌ها را به فروش بیت‌کوین ترغیب می‌کند. این‌که این موضوع بیانگر این است که نهنگ‌ها معتقدند بیت‌کوین به یک پیک محلی رسیده است یا خیر، مشخص نیست. نهنگ‌ها به دلیل حجم بسیار بالای دارایی‌های خود از نقدینگی پیروی می‌کنند. اگر احساس کنند نقدینگی کافی برای فروش وجود دارد، احتمالاً دارایی خود را می‌فروشند.

بنابراین، فروش جمعی نهنگ‌ها لزوماً به معنای رسیدن قیمت بیت‌کوین به بالاترین سطح خود نیست. می‌توان استدلال کرد که این موضوع، احتمال کاهش قیمت در کوتاه ‌مدت را افزایش می‌دهد. اما تا زمانی که قیمت بیت‌کوین به زیر سطوح حمایتی مهم خود افت نکند، زود است که بگوییم یک پیک مقطعی شکل گرفته است. یکی از دلایلی جمع‌آوری سود توسط نهنگ‌ها در سطح قیمت کنونی، حجم معاملات نقدی نسبتاً زیاد بیت‌کوین است. طبق گفته یکی دیگر از تریدرهای ناشناس به اسم Bitcoin Jack، بازار همچنان به طرز عجیبی تحت تأثیر بازار نقدی است.

 وی بیان کرد:

“بازار همچنان به طرز عجیبی تحت تأثیر بازار نقدی است. نوسان قیمت در پیش است اما افزایش یا کاهش آن مشخص نیست.”

هنگامی‌که بازار به ‌شدت تحت تأثیر بازار مشتقات باشد، نهنگ‌ها نقدینگی کمتری دارند و پولبک‌های جزئی می‌تواند منجر به نوسانات شدید قیمت شود. احساسات تریدرها نسبت به بیت‌کوین در کوتاه‌مدت متفاوت است. برخی در شرایط فعلی آینده‌ بازار رمز‌ارز و بیت‌کوین را صعودی می‌دانند اما برخی دیگر معتقد هستند که بیت‌کوین نیاز به یک روند اصلاحی پیش از صعود مجدد خواهد داشت.

منبع: Cointelegraph

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت