دلایل پذیرش صندوق ETF فیوچرز بیت‌ کوین از زبان رئیس کمیسیون SEC!

راهنمای مطالعه

گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اخیراً بیان کرده است که صندوق ETF فیوچرز بیت‌کوین (BTC) در زمینه حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران موثر و مطلوب‌تر از صندوق ETF اسپات این رمزارز عمل خواهد کرد. وی معتقد است که صندوق ETF بیت‌کوین شرکت پرو شرز (ProShares) در مقایسه با یک صندوق ETF اسپات می‌تواند در جهت حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران موفق‌تر عمل نماید. با این حال، بسیاری از طرفداران بیت‌کوین و رمزارزها با این دیدگاه مخالف هستند.

اخیراً در مصاحبه‌ای با رسانه CNBC، گنسلر درخصوص پذیرش صندوق ETF بیت‌کوین پرو شرز به صحبت پرداخته است. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا بجای یک صندوق ETF اسپات بیت‌کوین، ابتدا به یک صندوق ETF فیوچرز اجازه فعالیت داده شده، بیان کرد که این تصمیم در راستای اهداف کمیسیون SEC بوده و اگرچه این کمیسیون از نوآوری‌های فناورانه استقبال می‌کند، اما این پروژه‌ها بایستی در جهت حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران باشند. وی در ادامه بیان کرد:

“به نظرم ما در حوزه فناوری بایستی بدون سوگیری تصمیم‌گیری کنیم، اما در سیاست این چنین نیست!”

وی همچنین به این موضوع اشاره کرد که فیوچرز بیت‌کوین پیش از این به مدت چهارسال تحت نظارت و بررسی کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا (CFTC) بوده است. کمیسیون CFTC وظیفه نظارت بر بورس کالای شیکاگو (CME) را بر عهده دارد که تحت قانون شرکت سرمایه‌گذاری سال 1940 درحال فعالیت است. این کمیسیون مانع از انجام دستکاری‌ در بازارهای مالی شده و در این خصوص از حقوق سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند.

هفته گذشته شرکت پرو شرز  اعلام کرد که صندوق ETF بیت‌کوین این شرکت تحت قانون 1940 فعالیت خواهد کرد.

علاوه بر این گنسلر معتقد است که بیت‌کوین همچنان یک دارایی بسیار پرریسک و بی‌ثبات محسوب می‌شود، اما به هرحال نظارت کمیسیون CFTC‌ بر بازار این رمزارز می‌تواند ارزشمند و حائز اهمیت باشد.

منبع: Cryptopotato

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت