روند ریزشی فعلی با سال 2018 متفاوت است!

راهنمای مطالعه

قیمت بیت‌کوین (BTC) در چند هفته گذشته سطوح‌ زیادی را از دست داده است. این رمزارز نسبت به آخرین اوج 69 هزار دلاری در ماه نوامبر، بیش از 20 هزار دلار کاهش یافته است. این موضوع باعث گمانه‌زنی‌های زیادی در جامعه رمزارزها شده است که آیا جزر و مد دوباره تغییر کرده است و آیا خرس‌ها کنترل کامل را به دست گرفته‌اند. با این حال، پلن‌بی، تحلیل‌گر مطرح بازار رمزارز و خالق مدل مشهور S2F معتقد است که اینطور نیست.

نوامبر از نظر تاریخی یکی از بهترین ماه‌های بیت‌کوین است و در سال 2021 نیز در ابتدا روند خوبی را شاهد بودیم. این دارایی ماه را با حدود 60 هزار دلار آغاز کرد و کمتر از دو هفته بعد بالاترین رکورد قبلی خود را شکست و به 69 هزار دلار رسید تا رکورد جدیدی را ثبت کند. این بدان معناست که بیت‌کوین از ابتدای سال 140 درصد افزایش یافته است. سپس وضعیت به سرعت شروع به تغییر کرد و بیت‌کوین در پایان ماه به زیر 60 هزار دلار رسید. این چشم‌انداز در هفته گذشته زمانی بدتر شد که بیت‌کوین با کاهش 16 هزار دلاری به 42 هزار دلار رسید.

چنین ریزش قابل توجهی در کمتر از یک ماه به منتقدانی قدرت داد که شروع به انتقاد از این رمزارز و پیش‌بینی روند ریزشی طولانی مدت بکنند. با این حال، پلن‌بی اینطور فکر نمی‌کند. این تحلیل‌گر اخیراً اظهار داشت که یک بازار نزولی معمولی به معنای اصلاح 80 درصدی است. به عبارت دیگر، این قیمت بیت‌کوین را به 14 هزار دلار می‌رساند که کمتر از سطح 20 هزار دلاری 2017 و مهم‌تر از آن زیر میانگین متحرک هفتگی 200 است.

باید اشاره کرد که تفاوت‌های بسیار مهمی، به ویژه از نظر پذیرش، ‌بین زمان حال و آن زمان وجود دارد. هیچ شرکت غول‌پیکری مانند تسلا، اسکوئر (بلاک) و مایکرواستراتژی وجود نداشتند که میلیاردها دلار در دارایی‌ها ریخته و آن را در ترازنامه خود نگه داشته باشند. هیچ کالایی قابل معامله در بورس، اعم از نقدی و آتی، در هیچ کجا وجود نداشت. تعداد بسیار کمی ‌از مؤسسات بودند که سرمایه گذاری کرده باشند، در حالی که تعداد آنها اکنون مرتباً افزایش می‌یابد. کشوری وجود نداشت که بیت‌کوین را قانونی کرده باشد. هیچ بانکی وجود نداشت که رمزارز را تأیید کند یا اصلاً بخواهد با آن کاری انجام دهد.

درواقع همه‌ی این موارد، دلایلی است که نشان دهنده این موضوع است که ریزش و روند اصلاحی موجود در بازار رمزارز، با چیزی که در سال 2018 شاهد آن بودیم بسیار متفاوت است و ریزش سنگینی مشابه با آن سال، امکان پذیر نخواهد بود. پلن‌بی در ادامه گزارش خود نیز بیان کرد که چرخه صعودی فعلی بیت‌کوین به اتمام نرسیده و به زودی شاهد سطوح قیمتی بالاتری خواهیم بود.

منبع: Cryptopotato

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت