سختی ماینینگ بیت‌ کوین در آستانه رسیدن به بالاترین سطح خود!

راهنمای مطالعه

امروز سختی ماینینگ در شبکه بیت‌کوین (BTC) در جدیدترین تنظیم دوره خود 8.9 درصد رشد داشت و در زمان نگارش این خبر هش ریت (hash rate) این رمزارز بالاتر از 130 اگزاهش بر ثانیه (EH/s) قرار دارد. پس از آن که بیت‌کوین موفق به شکست سقف تاریخی خود نشد، قیمت این رمزارز در طی هفته گذشته نوسانات زیادی به خود دیده است و در همین حین سختی ماینینگ این شبکه درحال افزایش است. بر اساس داده‌های شرکت تحلیلی گلس‌نود (Glassnode)، امروز سختی ماینینگ بیت‌کوین 8.9 درصد افزایش یافته و کمتر از 5 درصد با بالاترین سطح خود فاصله دارد.

روند صعودی بیت‌کوین در سال‌های 2013 و 2016 پس از افزایش سختی ماینینگ این رمزارز آغاز شد. با این حال هنوز مشخص نیست که آیا جهش اخیر بیت‌کوین تا نزدیکی سقف تاریخی خود، بخشی از روند صعودی بلندمدت این رمزارز بوده است یا خیر. پس از آن‌که نهنگ‌ها مقدار زیادی از بیت‌کوین‌های خود را به صرافی‌ها انتقال دادند، قیمت این رمزارز در هفته گذشته کاهش یافت و در زمان نگارش این خبر در محدوده 18500 دلار درحال معامله است.

بلاک‌چین اتریوم (ETH) نیز اخیراً رکورد‌های جدیدی به ثبت رسانده است. براساس گزارش گلس‌نود، پس از آن که قیمت اتریوم از 23 نوامبر طی 3 روز از 600 دلار به 513 دلار کاهش یافت، سختی شبکه این رمزارز در روز جمعه به بالاترین سطح خود در دو سال گذشته رسید. اگرچه اتریوم در زمان نگارش این خبر ریزش اخیر خود را تاحدودی جبران کرده و در حال حاضر در سطوح قیمتی بالاتری معامله می‌شود.

پس از رسیدن سختی شبکه بیت‌کوین به بالاترین سطح خود در ماه اکتبر، هش ریت این شبکه، که بیانگر مقدار توان محاسباتی اختصاص داده شده برای اعتبارسنجی تراکنش‌های بیت‌کوین است، به شدت کاهش یافت. داد‌ه‌های سایت Blockchain.com نشان می‌دهد که این شاخص از 17 اکتبر تا 2 نوامبر بیش از 27 درصد کاهش یافته و از 146.5 به 106.6 اگزاهش بر ثانیه رسیده است. اکنون براساس وب‌سایت BTC.com، هش ریت بیت‌کوین در سطح 130.15 اگزاهش بر ثانیه قرار دارد. باید دید که این بار بازار بیت کوین و قیمت این رمز ارز، چه واکنشی به افزایش سختی شبکه نشان خواهد داد.

منبع: Cointelegraph

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت