شاخص سلطه بیت‌کوین برای نخستین بار در 33 ماه گذشته به 50 درصد رسید!

راهنمای مطالعه

طی ماه‌های اخیر بیت‌کوین (BTC) سهم قابل توجهی از بازار را از دست داده و شاخص سلطه (Dominance) این رمزراز برای نخستین بار از جولای 2018 تاکنون به سطح 50 درصد رسیده است. بر اساس داده‌های سایت تریدینگ ویو (TradingView)، در تاریخ 22 آپریل شاخص سلطه بازار بیت‌کوین به 50 درصد کاهش یافته است که پایین‌ترین میزان این شاخص طی 33 ماه گذشته محسوب می‌شود. در زمان نگارش این خبر، این شاخص بخشی از افت خود را جبران کرده و به محدوده 50.48 درصد بازگشته است.

در پایان ماه مارس و با آغاز رشد آلت‌کوین‌ها، دوره تراکم دوماهه این شاخص در سطح 62 درصد پایان یافت و در طول ماه آپریل با 12 درصد کاهش به سطح فعلی رسیده است. آخرین باری که شاخص سلطه بیت‌کوین به 50 درصد رسید به جولای 2018 بر‌‌می‌گردد. در آن زمان قیمت بیت‌کوین زیر 8 هزار دلار بود و در میانه یک روند نزولی بزرگ قرار داشت که تا اواسط دسامبر همان سال نیز به 3200 دلار سقوط کرد. در ژانویه 2018، زمانی که آلت‌کوین‌ها در اوج رشد خود قرار داشتند، شاخص سلطه بیت‌کوین حتی به سطوح پایین‌تری رسید و پادشاه رمزارزها تنها بر 35 درصد از بازار سلطه داشت.

درست همانند روند صعودی قبلی، در روند فعلی نیز اتریوم (ETH) بیشترین منفعت را از وضعیت فعلی بیت‌کوین برده است. درحال حاضر ارزش بازار اتریوم در حدود 281 میلیارد دلار است که در مقایسه با ارزش بازار 981 میلیارد دلاری بیت‌کوین، این رمزارز کمتر از 30 درصد از ارزش بازار بیت‌کوین را دارد. بر اساس داده‌های سایت کوین‌گکو (Coingecko)، در مجموع اتریوم 14.4 درصد از سهم بازار رمزارز را در اختیار دارد.

منبع: Cryptopotato

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت