عدم وحشت سرمایه‌گذاران بیت‌ کوین در ریزش‌های اخیر بازار!

راهنمای مطالعه

طبق آمار منتشر شده توسط شبکه‌ی خبری و تحلیلی Glassnode، بیشتر خریداران بیت کوین (BTC) در سال 2021 سکه‌های خود را هنگام اصلاح قیمت و ریزش بازار، نگه داشتند و اقدام به فروش از روی ترس (Panic Sell) نکردند. بنابراین می‌توان گفت که روحیه در میان فروشندگان بیت کوین در طول ریزش بازار همچنان بالا بود. اکثر کسانی که امسال در این بازار سرمایه‌گذاری کردند، تمایلی به رها کردن آنها ندارند، حتی اگر بیت کوین بدترین افت ثبت شده در قیمت خود را داشته باشد.

نمودار منتشر شده توسط شبکه‌ی تحلیلی Glassnode نشان داد که بیشتر کسانی که در سال 2021 بیت کوین خریداری کرده‌اند، آنها را نفروخته‌اند. اگر روحیه نگه‌داری قدرتمندی در میانه بازار بی‌ثبات عجیب به نظر برسد، با بررسی شاخص SOPR (نسبت سود حاصل از هزینه) می‌تواند توضیحاتی در این رابطه ارائه کرد. Glassnode با تقسیم قیمت فروش بر قیمت پرداخت شده، SOPR را محاسبه می‌کند. این شرکت مقاله مفصلی در مورد روش مورد استفاده برای دستیابی به SOPR و پیامدهای آن دارد. اگر SOPR بالاتر از 1 باشد، فروشندگان سود می‌برند. در بازار خرسی ارزش این شاخص به زیر 1 می‌رسد، جایی که ضررها بیشتر از سود است.

شایان ذکر است که در ماه فوریه، حتی در پایین‌ترین نقطه خود، شاخص هرگز به زیر 1 نرسید. این برای کسانی که اعتقاد دارند این افزایش قیمت تمام نشده است خبر خوبی است.

به عبارت ساده، Glassnode توضیح می‌دهد که صاحبان جدید بیت کوین در هنگام اصلاح و ریزش بازار وحشت نکرده‌اند: این نشان دهنده اعتقاد بالای نگه داری (HODLing) از سوی سرمایه‌گذاران جدید است، زیرا سکه‌هایی که در سال 2021 خریداری شده بودند در آخرین افت قیمت هیچگونه انتقالی صورت ندادند. شاخص ارائه شده توسط Glassnode می‌تواند راهی جدید برای سنجش احساسات در بازاری باشد که امروزه توسط موسسات و نهنگ‌های بزرگ با دیدگاه‌های سرسخت برای مدت طولانی هدایت می‌شوند.

این شرکت‌ها بیت کوین را به عنوان ذخیره ارزشی و حفاظتی در برابر بحرانی احتمالی که ممکن است در نتیجه چاپ زیاد پول و شیوع کرونا به وجود خواهد آمد، انتخاب کردند.

به عنوان مثال، کمپانی MicroStrategy اخیراً بیش از 4 میلیارد دلار از جریان نقدی خود را به بیت کوین تبدیل کرده است. علاوه بر این، برای خرید هر چه بیشتر در این بازار از اصلاحات نزولی و ریزشی استفاده کرده است. به همین ترتیب، تسلا 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرد و سیاست شرکت خود را تغییر داد تا در نهایت بیت کوین را بپذیرد و به نوبه خود، می‌تواند منابع بیت کوین خود را افزایش دهد. این دو شرکت نیز با خرید بیت‌کوین حتی با احتساب روند‌های ریزشی این رمز ارز، سود زیادی را بدست آورند، روندی که به نظر می‌رسد در سال 2021 ادامه‌دار باشد.

منبع: Cryptopotato

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت