فردی که به واسطه بيت‌ کوين کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد!

راهنمای مطالعه

سردار “عزیز اله ملکی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت پرونده‌هاي متعدد برداشت اينترنتي غيرمجاز در ماه‌ هاي اخير در سطح استان گيلان و حصول قرائني از خرج شدن وجوه نامشروع در صنوف طلا و ارز، شناسایي متهم يا متهمان در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران با انجام تحقیقات فنی و اطلاعاتی سرنخ‌هایی از متهم این پرونده‌ ها به دست آوردند افزود: برابر هماهنگی قضائی وی در حالی که در بازار زرگران رشت مشغول خرید طلا بود دستگیر شد.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه متهم با استفاده از شگردهاي خاص و شناسایي افراد فقير، بلامکان و معتاد با خريد کارت‌هاي ملي و عابر بانک آنها و همچنین در اختيار گرفتن يک سيم کارت به نام آن‌ها اقدام به ايجاد درگاه‌هاي پشتيبان خدمات الکترونيک مالي مي‌کرد ادامه داد:

متهم با طراحي لينک‌های خريد بيت کوين …

متهم با طراحي لينک‌های خريد بيت کوين، شهروندان را نسبت به ورود به لينک مزبور ترغيب و پس از درج اطلاعات حساب بانکی در درگاه مجعول، اقدام به سرقت اينترنتي موجودي حساب کاربران از طريق انتقال به کارت‌ های اجاره‌ای و در نهايت خريد کالا با آن کارت‌ ها می‌کرد.

سردار ملکی تصریح کرد: متهم ۳۵ ساله براي اقدمات غيرقانوني خود شامل کلاهبرداري اينترنتي(فيشينگ)، سرقت اينترنتي، پول شويي، جعل اسناد و… خانه اي در منطقه گلسار رشت مجهز به انواع تجهيزات رايانه‌اي و الکترونيکي در اختيار داشت و از آن منزل صرفاً براي اعمال غيرقانوني بهره‌برداري مي‌کرد.

ملکی اظهار داشت: در بازدید از منزل متهم تجهيزات هوشمند شامل چندين دستگاه گوشي، لپ تاپ و تبلت حاوي مستندات مجرمانه، اوراق بانکي، مدارک هويتي و مالي، ۲ هزار و ۷۰۰ دلار و نيز ۲ ميليون تومان وجه نقد کشف شد.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه در فرآيند مجرمانه متهم، افرادي به عنوان معاونت در جرم به همکاري با وی در شناسایي افراد نيازمند و معتاد اقدام می‌کردند بیان داشت: در بررسي ادله فيزيکي و ديجيتال متهم، تاکنون ۱۷ تن از افرادی که با مدارک متهم درگاه پرداخت اينترنتي گشايش کرده اند و همچنين ۱۰۲ نفر از کساني که اقدام به فروش کارت ملي به همراه کارت بانکي و سيم کارت خود به متهم اصلي کرده بودند شناسایي شده‌اند.

وی گفت: در بررسي فني اوليه ادله ديجيتال نرم افزار‌هاي گرافيکي جعل اسناد براي جعل مدارک هويتي و اکانت‌هاي متعدد در شبکه اجتماعي تلگرام برای ارتباط با مال باختگان کشف و مستند شده است.

متهم بالغ بر ۳ میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان اعتراف کرده است

این مقام انتظامی افزود: در تحقيقات مقدماتي، متهم بالغ بر ۳ میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان اعتراف کرده كه با توجه به مستندات پرونده مبالغ كلاهبرداري بسيار بيشتر از این مقدار بوده و تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه تاکنون ۴ تن از متهمان اين شبکه دستگير شده‌اند از شهروندان خواست، اسناد هویتی و کارت‌های بانکی و حتی سیم کارت‌های تلفن همراه خود رابه هیچ وجه در اختیار دیگران قرار ندهند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.
منبع news.police

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت