مهاجرت ماینرها از شرق به غرب!

راهنمای مطالعه

آدام تریدمن (Adam Traidman) موسس شرکت SBI Asia، در آخرین مصاحبه ای که با شبکه ی خبری کوین تلگراف (Cointelegraph) انجام داد، بیان کرد که شرایط حال حاضر به گونه ای است که به تدریج شاهد مهاجرت هش ریت شبکه ی بیت کوین (BTC)، از شرق به غرب خواهیم بود. درواقع در آینده دیگر چین به عنوان قطب صنعت ماینینگ شناخته نخواهد شد و کشورهای دیگری برروی کار خواهند آمد. طبق اطلاعات و آمار منتشر شده بیشتر از 50 درصد از کل هش ریت شبکه در اختیار کشور چین بوده و به عنوان پیشتاز این حوزه شناخته می شود.

سنگ اندازی دولت چین

تریدمن در ادامه ی صحبت خود بیان کرد که دولت چین سختگیری های زیادی را بر حوزه ی ماینینگ اعمال کرده به گونه ای که این صنعت دیگر مثل قبل سوددهی ندارد. تعرفه های برق افزایش یافته و از استخراج کنندگان دانه درشت نیزمالیات دریافت می شود. روندی که باعث نارضایتی فعالین این حوزه شده است. در حال حاضر به ازای هر کیلوات برق مصرفی بین 0.03 دلار تا 0.05 دلار دریافت می شود و این کار را برای بسیاری از استخراج کنندگان به خصوص ماینرهای خرد سخت کرده و در حال خروج از این صنعت می باشند.

استان سیچوآن نیز که به علت بارندگی زیادی که دارد و تامین الکتریسته از منابع آبی، به بهشت ماینرها معروف بوده و تعرفه ی برق بسیار ارزانی داد، به تازگی با ممنوعیت استخراج مواجه شده است. استان سیچوآن چین، 10 درصد از هش ریت کل شبکه ی بیت کوین را در اختیار داشت و بسیاری از سرمایه گذاران برای ورود به صنعت ماینینگ وارد این استان می شدند. در حال حاضر به نظر می رسد که با تصمیمات اخذ شده، سرمایه گذاران و استخراج کنندگان بزرگ از کشور چین خارج شده و به مناطق دیگر مهاجرت خواهند کرد.

البته باید توجه کرد که در روزهای اخیر، به دلیل تنش سیاسی پیش آمده بین چین و آمریکا، یوآن چین به پایین ترین سطح خود در مقابل دلار آمریکا رسیده است. با توجه به این که بیت کوین درآمد دلاری برای استخراج کنندگان خواهد داشت، به نظر می رسد اگر روند کاهش ارزش یوآن چین ادامه دار باشد و با توجه به این که بخش زیادی از هزینه های سربار استخراج در چین به یوآن پرداخت خواهد شد، شاید دوباره شاهد ایجاد جذابیت ماینینگ در کشور چین باشیم.

منبع: Cointelegraph

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت