نهنگ‌ها مانع از تاریخ سازی دوباره بیت‌ کوین شدند!

راهنمای مطالعه

با وجود اینکه بیت‌کوین (BTC) تنها چند صد دلار تا شکست سقف قبلی خود فاصله داشت، اما در رکورد شکنی ناکام ماند و اکنون 15 درصد پایین‌تر از قیمت چند روز اخیر خود در حال معامله است. رکورد جدید به قدری نزدیک بود که گاوها درآستانه چشیدن طعم پیروزی بودند، اما انبوهی از نهنگ‌ها با واریز حجم زیادی از بیت‌کوین به صرافی‌های متمرکز باعث دامپ شدن بازار و کشیده شدن ترمز روند صعودی این رمزارز شدند و بیت کوین در رکورد شکنی ناکام ماند.

بیت‌کوین در آستانه یک تاریخ سازی دیگر و شکست سقف تاریخی خود در سال 2017 بود. درحالی که آدرس‌های جدید بیت‌کوین، هش ریت و حتی ارزش بازار این رمزارز همگی در بالاترین سطح تاریخ خود قرار دارند، اما قیمت این رمزارز تاکنون از قافله عقب مانده است. فتح سقف قیمتی جدید در بیت‌کوین می‌توانست طوفانی از فومو (FOMO) در بین معامله‌گران ایجاد کند، اما ظاهراً نهنگ‌ها در کمین بودند تا قبل از رکوردشکنی این رمزارز، روند صعودی آن را متوقف نمایند.

براساس داده‌های پلتفرم‌های تحلیلی درون‌‌زنجیره‌ای، نهنگ‌ها در روزها و ساعاتی که می‌توانست به شکست سقف تاریخی بیت‌کوین منجر شود با انتقال بیت‌کوین‌های خود به صرافی های متمرکز مانند کوین‌بیس (Coinbase) به روند صعودی اخیر این رمزرز پایان دادند. در 27 نوامبر موسسه Intotheblock با انتشار پستی در توییتر اعلام کرد:

“در این چند روز نهنگ‌ها درحال انتقال بیت‌کوین‌هایشان به صرافی‌ها بودند. بیت‌کوین از روز چهارشنبه پس از لمس قیمت 19600 دلار با اصلاح شدید مواجه شد. به محض اینکه نهنگ‌ها بیت‌کوین‌های خود را به صرافی‌ها واریز کردند، این اصلاح آغاز شد. بیش از 93 هزار واحد بیت‌کوین به صرافی‌های متمرکز واریز شده است.”

گزارشی مبنی بر ایجاد دیوار فروش (Sell Wall) توسط نهنگ‌ها در صرافی کوین‌بیس که در روزهای گذشته منتشر شد و همچنین بررسی رفتار نهنگ‌ها در پلتفرم‌های مختلف نشان می‌دهد که پیش از فزونی عرضه بر تقاضا، نهنگ‌ها در بازار درحال فعالیت بوده‌اند. نهنگ‌ها از قیمت 19500 دلار شروع به انتقال و فروش بیش از 93 هزار بیت‌کوین کردند.

اینکه روند صعودی بیت‌کوین کجا پایان یافته، بسیار حائز اهمیت است. الگوی سقف دوقلو به لحاظ تکنیکال حاکی از مقاومت‌های غیرقابل شکست است و با توجه به رفتار قیمتی فعلی بیت‌کوین، احتمال شکل گیری چنین الگویی وجود دارد. تنها کافی است تا چند خبر منفی در رابطه با قوانین تصدی هر فرد بر اموالش (Self- Custody) در آمریکا در بازار منتشر شود، در آن صورت موجی از تردید در بازار رمزارز به راه خواهد افتاد و منجربه روند نزولی در رمزارزها خواهد شد. 

حفظ سود توسط نهنگ‌ها در طی یک سال فوق‌العاده پرسود باعث تشکیل الگوی سقف دوقلو در بیت‌کوین شده که می‌تواند شرایط را برای آخرین نوسانات در بازار و پیاده‌سازی بسیاری از سرمایه‌گذاران پیش از آغاز روند صعودی قدرتمند این رمزارز به سمت سقف‌های بعدی فراهم سازد. این روند صعودی بلافاصله پس از شکست سقف تاریخی آغاز خواهد شد. اما باید دید که در آینده نیز نهنگ‌ها باعث توقف روند صعودی بیت‌کوین خواهند شد یا خیر.

منبع: Newsbtc

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت