نهنگ‌ها و هولدرها، عامل اصلی روند صعودی فعلی بیت‌ کوین!

راهنمای مطالعه

به اعتقاد یکی از تحلیل‌گران بازار رمزارز، نهنگ‌ها عامل رالی فعلی بیت‌کوین (BTC) بوده و تاکنون تعداد کمی از پوزیشن‌های شورت در بازار لیکوئید شده‌اند. برای نخستین بار از 18 آپریل تاکنون، صبح امروز قیمت بیت‌کوین به محدوده 60 هزار دلار رسید و این موضوع می‌تواند حاکی از یک رالی چشمگیر برای این رمزارز باشد. طی 30 روز گذشته این رمزارز با 25 درصد بازدهی همراه بوده است. از سوی دیگر، از زمان ریزش قیمت بیت‌کوین تا محدوده 30 هزار دلار در ماه جولای، تاکنون این رمزارز با رشد 100 درصدی همراه بوده است.

کی یونگ جو (Ki Young Ju)، مدیرعامل شرکت کریپتوکوانت (Crypto Quant) که یکی از شرکت‌های مشهور در زمینه تحقیقات و تحلیل داده بازار رمزارز است، در این رابطه صحبت کرده است. وی معتقد است که رالی فعلی بیت‌کوین نه بخاطر فشار پوزیشن‌های فروش استقراضی (Short Squeeze) بلکه عمدتاً بواسطه خرید نهنگ‌ها در بازار ایجاد شده و تاکنون شاهد حجم زیادی از لیکوئید شدن پوزیشن‌های فروش نبوده‌ایم. این موضوع نشان می‌دهد که:

  • تاکنون پوزیشن‌های فروش زیادی لیکوئید نشده‌اند.
  • نهنگ‌ها از زمان ریزش بازار درحال خرید بوده‌اند.

 منظور از فشار پوزیشن‌های فروش وضعیتی است که در آن پوزیشن‌های فروش لوریج‌دار درحال لیکوئید شدن هستند و همین موضوع سبب افزایش قیمت یک دارایی خواهد شد. به همین ترتیب هرچه قیمت دارایی افزایش می‌یابد، تعداد بیشتری از پوزیشن‌های فروش ناپدید خواهند شد که این امر خود منجربه افزایش بیشتر قیمت‌ها می‌گردد. اصطلاحاً این شرایط را اثر گلوله برفی (Snowball) می‌نامند. از طرف دیگر، پایین بودن آمار پوزیشن‌های فروش لیکوئید شده می‌تواند پیامد‌های دیگری نیز به دنبال داشته باشد. بر اساس داده‌های سایت بای‌بی‌تی (Bybt)، ارزش پوزیشن‌های فروشی که طی 24 ساعت گذشته ناپدید شده‌اند چیزی در حدود 150 میلیون دلار است که رقم قابل توجهی محسوب نمی‌شود.

همچنین این موضوع می‌تواند حاکی از اطمینان به رالی فعلی در بازار باشد. باتوجه به اینکه فشار قابل‌توجهی از شاخص‌های درون‌زنجیره‌ای دیده نمی‌شود، می‌توان گفت که رالی فعلی از اعتبار بیشتری برخوردار بوده و همین موضوع می‌تواند آن را به سطوح بالاتری در مقایسه با رالی‌های قبلی سوق دهد. شایان ذکر است که در کنار این روند، هولدرهای بزرگ نیز همچنان به حفظ دارایی خود می‌پردازند و این موضوع نیز باعث تقویت روند صعودی کلی بازار خواهد شد.

منبع: Cryptopotato

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت