نگاهی به عملکرد بیت‌ کوین به مناسبت پایان سال 2020!

راهنمای مطالعه

امروز اولین روز سال 2021 است و سال 2020 با تمام چالش‌های خود به پایان رسید. اما بدون شک سال 2020 برای رمز ارز بیت کوین (BTC)، سال بسیار مهمی بود. این دارایی در حالی ده سال گذشته را به پایان ‌رساند که عنوان بهترین دارایی برای سرمایه گذاری در یک دهه اخیر را به نام خود ثبت کرد و این تازه آغاز ماجرا است. طی دهه گذشته شاهد چگونگی مقاومت شگفت انگیز بیت کوین در برابر بازارهای سنتی و اخبار منفی پیرامون این رمز ارز بودیم.

وایت پیپر بیت کوین برای اولین بار در سال 2008 توزیع شد و داستان از جایی آغاز شد که با پیدایش اولین بلاک در سال 2009 استخراج آن شروع شد. اولین معامله تجاری معروف که با بیت کوین 2 پیتزا خریداری شد در سال 2010 رخ داد. اما سال 2011 بود که ارزش این دارایی به بیش از 1 دلار افزایش یافت و به طور گسترده‌ای به عنوان ارز مالی مورد استفاده قرار گرفت، در اوایل از این رمز ارز برای معاملات بازار سیاه Silk Road در دارک وب (dark web) استفاده می‌شد.

با رشد ظرفیت بیت کوین، پتانسیل این رمز ارز مورد توجه سایر بخش‌های بازار قرار گرفت و باعث شد سال به سال بخش‌های مختلفی از بازار به بیت کوین ورود کنند. در سال 2020، موسسات، میلیاردرها، افراد مشهور و شرکت‌ها با خرید بیت کوین برای ذخیره دارایی‌های خود و محافظت اموال خود، باعث تحول شدیدی در بازار بیت کوین شدند که مشابه آن را تاکنون ندیده بودیم. روندی که بسیاری از تحلیل‌گران بر این باورند که ادامه دار خواهد بود و این رمز ارز رشد بسیار چشمگیرتری در سال‌های آتی خواهد داشت.

آمارها نشان می‌دهد که رمز ارز بیت کوین در طی ده سال گذشته با رشد سرسام آور 6 میلیون درصدی، عملکرد بهتری نسبت به سایر دارایی‌ها داشته است. این معادل بیش از 200 درصد بازده سالانه است که بهترین عملکرد بعدی یعنی Nasdaq 100 است که فقط 20 درصد بازده سالانه دارد.

با نگاهی به این دیدگاه که این دارایی پیشتر از زیر 1 دلار به مرز 30 هزار دلار و بیش از 6 میلیون درصد رشد رسیده است، این تصور غلط را ایجاد می‌کند که برای سرمایه گذاری در بیت کوین خیلی دیر است. اما به دلیل پتانسیل بالای رمز ارز بیت کوین، در نهایت می‌تواند هر واحد به قیمت صدها هزار تا میلیون‌ها دلار برسد. برخی از درخشان‌ترین سرمایه گذاران حال حاضر ادعا می‌کنند که حتی اکنون وارد شدن به بازار بیت کوین، به مانند سرمایه گذاری زود هنگام در گوگل و اپل است. همانطور که بسیاری مخالف هم وجود دارد، معمولا اغلب مردم با آن چه که نمی‌توانند درک کنند موافق نیستند.

منبع: Newsbtc

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت