وینکلووس : 500 هزار دلار، هدف نهایی بیت‌ کوین!

راهنمای مطالعه

تایلر وینکلووس (Tyler Winklevoss)، یکی از اولین میلیاردرهای بیت‌کوین (BTC) و بنیان‌گذار صرافی Gemini، معتقد است که حرکت گاوی نهایی برای بیت‌کوین به معنای دستیابی به هدف 500 هزار دلار است. نظریه هدف بلندمدت 500 هزار دلاری بیت‌کوین ساده است. وینکلووس معتقد است که بیت‌کوین می‌تواند بر طلا به‌عنوان دارایی امن پیشتاز در بازار جهانی، غلبه کند. ازآنجایی‌که ارزش بازار طلا 9 تریلیون دلار تخمین زده می‌شود، درحالی‌که ارزش بازار بیت‌کوین حدود 200 میلیارد دلار است، این می‌تواند به معنای یک رشد 45 برابری برای بیت‌کوین باشد.

آیا بیت‌کوین توانایی چنین کاری را دارد؟

سرمایه‌گذاران برای چندین دهه به سه ذخیره ارزش تکیه کرده‌اند، طلا، نفت و دلار آمریکا. اما هر سه آن‌ها ضعف‌های خاص خود رادارند. حمل و ذخیره طلا و نفت دشوار است. اما مهم‌تر از همه، این دو عرضه‌ی ثابتی ندارند. لذا، اگر موجودی بزرگی از هر دو دارایی کشف شود، اگرچه احتمال آن پایین است، ممکن است بر ارزش آن‌ها تأثیر منفی بگذارد.

وینکلووس در این رابطه بیان کرد:

«در حال حاضر، طلا یک ذخیره ارزش قابل‌اطمینان و یک پوشش کلاسیک در برابر تورم است. عرضه‌ی طلا درواقع ناشناخته است. درحالی‌که طلا در کره زمین کمیاب یا «گران‌بها» است، با توجه به کهکشان ما نمی‌توان چنین ادعایی کرد.»

بزرگ‌ترین مشکل دلار آمریکا تورم و عدم ثبات ارزش آن است. همان‌طور که در عملکرد دلار در طی چهار ماه گذشته مشاهده می‌شود، ترس از تورم و عدم قطعیت اقتصادی می‌تواند دلار را برای مدت طولانی بی‌ثبات کند. وینكلووس خاطرنشان كرد كه اگر تورم در بلندمدت اتفاق بیفتد، طلا یا بیت‌کوین می‌توانند از سرمایه ذخیره‌شده در بانک‌ها پیشی بگیرند.

وی افزود:

«تورم در حال نزدیک شدن است. پول‌های ذخیره‌شده در بانک از حساب‌ها خارج می‌شوند و پول ذخیره‌شده در بیت‌کوین از طلا پیشی می‌گیرد.»

در مورد بیت‌کوین، به دلیل عرضه ثابت 21 میلیونی آن، تورم امکان‌پذیر نیست. بیت‌کوین برخلاف طلا و نفت، همواره کمیاب خواهد بود و حمل و ذخیره آن آسان است. وینکلووس با توجه به این ویژگی‌های بیت‌کوین، گفت که وی معتقد است بیت‌کوین تنها محافظ در برابر ریسک تورم در بلندمدت است.

در ماه‌های اخیر، به‌خصوص به دنبال همه‌گیری کرونا در ماه مارس، تقاضا برای محصولات و ارزهای دیجیتال افزایش‌یافته است. بعد از تأیید رئیس صندوق ذخیره فدرال رزرو مبنی بر امکان افزایش نرخ تورم، نگرانی‌های مربوط به تورم ممکن است تشدید شود. درواقع، وینکلووس معتقد است که بانک مرکزی فدرال بزرگ‌ترین تقویت‌کننده ارزش بیت‌کوین است.

وینکلووس اظهار داشت:

«اگر استفاده از چارچوب طلا برای ارزش‌گذاری بیت‌کوین درست باشد و این مسیر را طی کند، سناریوی گاوی بیت‌کوین این است که ارزش این رمزارز در 45 برابر کمتر از ارزش واقعی خود قرار دارد. این بدان معنی است که قیمت بیت‌کوین می‌تواند 45 برابر رشد کند و به 500 هزار دلار برسد.»

منبع: Cointelegraph

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت