پیش‌بینی بزرگترین حرکت صعودی بیت ‌کوین در سال 2021 بر اساس اندیکاتور باند بولینگر!

راهنمای مطالعه

قیمت بیت‌کوین (BTC) همچنان در حال تراکم در زیر سقف تاریخی 61800 دلار است. با این حال به نظر می‌رسد که بزرگ‌ترین رمزارز به لحاظ ارزش بازار در آستانه یک حرکت بزرگ است. اندیکاتور بولینگر باند (Bollinger Band) نشان می‌دهد که به زودی نوسانات در بیت‌کوین شدت خواهد یافت. در گذشته این اتفاق منجربه تحرکات صعودی اساسی شده است. با این حال، حجم این تحرکات کاهش یافته و در مقابل، احتمال یک حرکت برگشتی را افزایش داده است. در این مقاله با استفاده از اندیکاتور بولینگر باند در تحلیل تکنیکال، رفتار قیمتی فعلی بیت‌کوین را بررسی کرده و خواهیم دید که در صورت افزایش نوسانات چه اتفاقی خواهد افتاد.

در حال حاضر بیت‌کوین در محدوده 60 هزار دلار درحال معامله است و همچنان در فتح سقف قیمتی جدید ناکام بوده است. این در حالی است که آلت‌کوین‌ها سقف قبلی خود در سال 2021 را مجدداً پس گرفته‌اند. ارزش این رمزارز که روند قدرتمندی دارد تنها ظرف یک فصل از سال 2021 بیش از 2 برابر شده است. با این حال احتمال وقوع یک حرکت بزرگ دیگر که به لحاظ قدرت مشابه با اولین شکست سطح 20 هزار دلار است وجود دارد. قیمت بیت‌کوین در آن رالی 134 درصد افزایش یافت و با سه حرکت صعودی همراه بود.

حرکت صعودی دوم قدرت کم‌تری داشت، اما با این حال بیش از 88 درصد به قیمت بیت‌کوین افزود. پس از یک اصلاح، سومین حرکت حتی کوچک‌تر بود و حدود 35 درصد بازدهی داشت. در بین هر حرکت، باند‌های بولینگر  تنگ‌تر یا اصطلاحاً فشرده می‌شد. وقتی که باند بولینگر بسیار فشرده شود، در نهایت انرژی آزاد شده و نوسانات افزایش می‌یابد و باند‌ها پهن می‌شوند.

درحال حاضر اندیکاتور بولینگر باند در فشرده‌ترین حالت خود از زمان شکست سطح 20 هزار دلار قرار دارد. با نگاهی دقیق‌تر به نمودار بیت‌کوین و این اندیکاتور، شباهت فشردگی فعلی باند بولینگر با دوره‌ قبلی را به خوبی متوجه می‌شویم.

از اندیکاتور بولینگر باند برای اندازه‌گیری میزان نوسانات و بسیار‌ی کاربرد‌های دیگر استفاده می‌شود. زمانی که روند‌ها قوی‌تر می‌شوند، این اندیکاتور می‌تواند نقاط برگشتی روند و نقاط حمایت و مقاومت را تشخیص دهد. اکثر معاملات در محدوده بین دو باند انجام می‌شود، با این حال درصورتی که بیت‌کوین Breakout کند و با حجم قابل توجهی بالاتر از باند بالایی تثبیت نماید، می‌تواند باندها را بالاتر بیاورد.

چندین استراتژی دیگر نیز در رابطه با این ابزار تکنیکال وجود دارد. اخیراً خالق این اندیکاتور، جان بولینگر (John Bollinger) هشدار داده بود که براساس سیگنال باند بولینگر، بیت‌کوین درحال تشکیل یک الگوی سقف بوده که مشابه با الگوی سقف سه قلو است.  

این الگوی برگشتی به این شکل است که هم در نمودار قیمتی و هم در نمودار درصد پهنای باند بولینگر (%B) سه سقف تشکیل می‌‌شود. ضمن اینکه با تضعیف روند، پهنای باند بولینگر نیز کاهش می‌یابد. در نهایت اندیکاتور روند باند بولینگر بایستی نزولی شود تا این الگو تایید گردد.

جان بولینگر که مرتباً هشدارهایی را به جامعه رمزارز می‌دهد، این بار بیان کرده است که سرمایه‌گذاران رمزارز احتمالاً باید خود را برای یک روند صعودی کوتاه مدتی آماده کنند.

منبع: Bitcoinist

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت