پیش‌بینی جی‌پی مورگان از پایان بازار خرسی بیت‌کوین!

راهنمای مطالعه

بانک بین‌المللی سرمایه‌گذاری «جی‌پی مورگان» (JPMorgan) پیش‌بینی کرده است که وقتی «نرخ تسلط» (dominance) بیت‌کوین (BTC) به بالای ۵۰ درصد برسد، به احتمال زیاد افت این رمزارز پایان می‌پذیرد و روند بازار برعکس می‌شود. تحلیلگر این شرکت توضیح داد: «من فکر می‌کنم این شاخص، شاخص دیگری است که باید بررسی شود تا معلوم شود که آیا فاز نزولی بازار تمام شده است یا خیر.». روز سه شنبه «نیکولاس پانیگیرتزوگلو» (Nikolaos Panigirtzoglou)، تحلیلگر جی پی مورگان در مصاحبه‌ای با خبرگزاری «سی ان بی سی» (CNBC)، توضیح داد كه كاهش قیمت بیت‌کوین احتمالاً هنگامی پایان می‌یابد كه سهم بازارِ این ارز رمزنگاری شده نسبت به همه ارزهای رمزپایه به بالای ۵۰ درصد برسد.

وی توضیح داد: «مقدار ایده‌آل دامیننس بیت‌کوین ۵۰ درصد به بالا است.  من فکر می‌کنم باید به این مورد توجه کنیم تا تحلیل درستی در مورد پایان بازار خرسی بیت‌کوین داشته باشیم.»

تحلیلگر جی‌پی مورگان با یادآوری اینکه دامیننس بیت‌کوین در اوایل آوریل، ۶۰ درصد بود گفت : سهم نسبتاً پایین بیت‌کوین در بازار، این سیگنال منفی را صادر می‌کند که علاقه‌مندی‌ها به بیت‌کوین چقدر کم شده است. با این حال، پانیگیرتزوگلو اشاره کرد که سهم بازار بیت‌کوین در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

سلطه بیت‌کوین در حال حاضر حدود 45 درصد است. در حالی که تحلیلگر جی پی مورگان نشانه‌‌های اندکی از خرید بیت‌کوین توسط سرمایه‌گذاران بزرگ می بیند، خاطرنشان کرد: «هم‌زمان با بهبود جریان وجوه بیت‌کوین، جریان انتقال به صندوق‌های «اتریوم» (Ethereum) طی دو-سه هفته گذشته کند شده است. این بدان معناست که احتمالاً سرمایه‌گذاران یک فرصت ارزشمند نسبی را می‌بینند و به همین دلیل اقدام به خرید بیت‌کوین و فروش آلت‌کوین‌ها (Altcoins) می‌کنند.»

هفته گذشته، یکی دیگر از تحلیلگران  جی پی مورگان گفته بود که بازار رمزنگاری در حال بهبود است حتی اگر در حال حاضر حالش خوب نباشد. علاوه بر این، چشم‌انداز کوتاه‌مدت بازار رمزنگاری «چالش برانگیز است»، این تحلیلگر هشدار داد که احتمال افزایش فشار فروش وجود دارد.

پانیگیرتزوگلو در اوایل ماه جاری گفت که ‘یک پیشرفت غیرمعمول’ در روند بازار آتی (futures trend) بیت‌کوین رخ داده است. وی نوشت: ‘ما معتقدیم كه بازگشت به “backwardation” در هفته های اخیر، یک سیگنال منفی و نشان‌‌دهنده بازار نزولی بوده است.’ (backwardation  زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت فعلی یک دارایی بالاتر از قیمت آن در بازار آتی باشد.)

این در حالی است که، «جیمی دیمون» (Jamie Dimon)، مدیرعامل جی پی مورگان، ماه گذشته در جریان شهادت کنگره خود در کمیته خدمات مالی در مورد ارز رمزنگاری شده اظهار داشت که توصیه شخصی وی به مردم این است که از بیت‌کوین دوری کنند. با این وجود، او تأیید کرد که مشتریان جی پی مورگان خواهان افشاگری درمورد کریپتوکارنسی هستند.

منبع: News.bitcoin

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت