پیشتازی آمریکا در استخراج بیت‌ کوین پس از ممنوعیت‌های چین!

راهنمای مطالعه

درحال حاضر بیش از یک سوم فعالیت‌های استخراج بیت‌کوین (BTC) دنیا در ایالات متحده آمریکا انجام می‌شود و پس از آن،کشورهای قزاقستان و روسیه نیز به دو مرکز مهم در این حوزه تبدیل شده‌اند. پس از سخت‌گیری‌های شدید دولت چین درخصوص فعالیت‌های استخراج بیت‌کوین، اکنون ایالات متحده آمریکا به لحاظ هش‌ریت (hash rate) در دنیا پیشتاز است. بر اساس شاخص مصرف برق بیت‌کوین کمبریج (CBECI)، ماینرهای آمریکایی حدود 35.4 درصد از توزیع هش ریت استخراج بیت‌کوین در دنیا را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین بر اساس این شاخص، پس از آمریکا، دو کشور قزاقستان (18٪) و روسیه (11٪) به عنوان بزرگ‌ترین مراکز استخراج بیت‌کوین در دنیا محسوب می‌شوند. در پی ممنوعیت استخراج رمزارز در کشور چین، این سه کشور سهم قابل توجهی از بازار ماینینگ را به خود اختصاص داده‌اند.

جالب است بدانید که بر اساس شاخص CBECI میزان هش‌ریت بیت‌کوین از کشور چین به صفر رسیده است. با این حال، بعید نیست که با وجود ممنوعیت‌ها همچنان برخی فعالیت‌های پنهانی در این کشور درحال انجام باشد. پس از ممنوعیت‌های استخراج در پکن، مهاجرت ماینرها به مناطق دیگر مورد انتظار بود و دستیابی به بیش‌ترین سهم از توزیع هش‌ریت بیت‌کوین در دنیا توسط آمریکا نیز نشان‌دهنده این موضوع است. فارغ از ممنوعیت‌های استخراج در کشور چین، تاسیسات استخراج رمزارز در آمریکایی شمالی بسیار توسعه یافته و ظرفیت‌های سخت‌افزاری آن‌ها ارتقا یافته است.

برخی از ماینرهای آمریکایی من جمله شرکت‌های آرگو بلاک‌چین (Argo Blockchain)، رایوت بلاک‌چین (Riot Blockchain) و ماراتون (Marathon) اخیراً سفارشات بزرگی را از تولیدکنندگان معروف تجهیزات ماینینگ مثل بیت‌مین (Bitmain) و میکرو بی‌تی (MicroBT) خریداری کرده‌اند.

در اوایل اکتبر رسانه کوین تلگراف در گزارشی بیان کرد که شرکت رایوت بلاک‌چین ظرفیت تولید خود در سال 2021 را سه برابر کرده و در طول این مدت 2457 بیت‌کوین استخراج کرده است.

علاوه بر این، انتظار می‌رود که مناطقی مثل تگزاس و اوهایو نیز به مراکز بزرگ ماینینگ بیت‌کوین تبدیل شوند که این امر باعث افزایش بیشتر ظرفیت تولید ماینرهای آمریکایی خواهد شد.

همانطور که پیش‌تر نیز گزارش شده بود، اخیراً شرکت بیت ماینینگ (BIT Mining) به منظور راه اندازی یک مرکز استخراج بیت‌کوین 85 مگاواتی در اوهایو با مراکز داده وایکینگ (Viking) برای سرمایه‌گذاری مشترک در این خصوص به تفاهم رسیده است.

همچنین گسترش فعالیت‌های استخراج بیت‌کوین در ایالات متحده آمریکا، بسیاری از شرکت‌ها را به تلاش برای پذیرفته شدن در بازارهای بورس اوراق بهادار این کشور ترغیب کرده است. 

منبع: Cointelegraph

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت