چگونه به یک هولدر بهتر تبدیل شویم؟

راهنمای مطالعه

چرا هولد کردن بهترین استراتژی در بازار رمزارز است؟

خرید و رها کردن رمزارز‌ها برای یک مدت طولانی، که اصطلاحاً آن را هولد (Hold) کردن می‌نامند، یکی از کم ریسک‌ترین استراتژی‌ها در بازار رمزارز است. بازارهای رمزارز روزانه با نوسانات زیادی همراه هستند و تلاش برای تعیین بهترین موقعیت ورود به این بازار کار عاقلانه‌ای نیست.

درواقع، وضعیت دارایی‌های دیگر من جمله سهام نیز به همین صورت است. اخیراً تحقیقی در این زمینه انجام شد که اگر فردی در سال ۲۰۰۶ مقدار ۱۰ هزار دلار در شاخص اس اند پی ۵۰۰ (S&P 500) سرمایه‌گذاری می‌کرد؛ چه موقعیت‌های محتمل و مختلفی را پیش رو می‌داشت.

کسانی که سرمایه‌ی خود را کاملا حفظ کردند موجودی حسابشان در تاریخ ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰، به ۴۱ هزار و ۱۰۰ دلار رسید. همین افراد اگر ده روز از بهترین روزهای بازار را از دست می‌دادند، موجودیشان به ۱۸ هزار و ۸۲۹ دلار می‌رسید؛ یعنی چیزی حدود ۲۲ هزار و ۲۷۰ دلار کمتر.

به طور کلی، ورود و خروج از بازار رمزارز ریسک از دست دادن بهترین روزهای بازار را به همراه دارد. دیدیم که چطور بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) موفق شدند تنها ظرف چند ساعت و به صورت ناگهانی ده درصد افزایش داشته باشند. فروش رمزارزهایتان در اوضاع آشفتگی و سراسیمگی ریسک بسیار بیشتری برای سهام شما دارد.

پیدا کردن پروژه‌ای که واقعا به آن اعتماد دارید و غلبه بر ترس از دست دادن فرصت از جمله روش‌هایی است که بارها و بارها برای سرمایه‌گذاران رمزارز اثبات شده است.

چرا هولد کردن دارایی در کیف پول یا صرافی آن چنان مطلوب نیست؟

اگرچه هولد کردن بهترین استراتژی در بازار است، اما این استراتژی ممکن است به روش‌های نادرستی انجام شود.

خرید و رها کردن دارایی‌های رمزارز برای طولانی مدت کار ساده‌ای نیست. آن دسته از سرمایه‌گذارانی که در کار خود نظم ندارند ممکن است در زمان شروع کاهش قیمت‌ها، دچار اضطراب شوند و همین امر باعث واکنش‌های ناگهانی و برنامه‌ریزی نشده‌ی آن‌ها می‌شود.

هولد کردن به لحاظ احساسی کار دشواری است و عدم خروج از بازار در شرایط نامساعد نیازمند داشتن صبر و دیدگاه بلند مدت است.

باید توجه داشته باشید که استفاده از کیف پول‌های صرافی می‌تواند خطراتی را نیز به همراه داشته باشد. بارها شاهد بوده‌ایم که از این طریق بسیاری از سرمایه‌گذاران مقدار سرمایه‌ موجود در پلتفرم‌های معاملاتی خود را از دست داده‌اند. برای نمونه، قربانیان سرمایه‌گذاری در اِم تی گوکس (Mt. Gox) بعد از گذشت ۷ سال هنوز به دنبال جبران خسارت خود هستند.

فارغ از بحث امنیت، رها کردن رمزارز در یک حساب به این معناست که این دارایی‌ها رشد نخواهند کرد و اینجاست که فرد وسوسه می‌شود تا به طور فعال در بازار معامله کند. در چنین شرایطی باید این حس را به خود القا کنید که با هولد کردن دارایی‌ در حال رشد و پیشرفت هستید.

چه استراتژی‌های دیگری به جز هولد کردن وجود دارد؟

اخیراً برنامه‌های استیکینگ (staking) به استراتژی رایجی برای کاهش مشکلات هولد کردن تبدیل شده‌اند.

این حوزه جدید که در فضای دیفای (Defi) ایجاد شده است به رفع برخی از مشکلات مربوط به هولد کردن در بازار رمزارز کمک می‌کند.

اول اینکه، توکن‌ها در جایی دور از دسترس شما استیک می‌شوند که در این صورت ریسک فروش ناشی از ترس کاهش می‌یابد. علاوه بر این، توکن‌ها در کیف پول صرافی نگهداری نمی‌شوند و ریسک هک شدن آن کمتر است (اما به هرحال، باید اعتبار برنامه‌ی استیکینگ بررسی شود تا مطمئن شویم که اقدامات امنیتی آن بی‌عیب بوده و پلتفرم‌های غیرمتمرکز نیز می‌توانند به امنیت آن بیفزایند.)

از طرفی، دارایی‌های استیک شده نیز می‌توانند با بازدهی همراه باشند به این معنا که با گذشت زمان به ارزش آن‌ها افزوده می‌شود. به همین دلیل حتی با وجود اینکه کاری هم انجام نمی‌دهید ولی بازهم احساس پیشرفت دارید.

در پلتفرم استیکینگ به چه مواردی باید توجه کرد؟

اگرچه بازار رمزارز بسیار گسترده و متنوع است؛ اما با استفاده از چک لیست ساده‌‌ای از شرایط و الزامات می‌توان کارها را ساده‌تر کرد.

ابتدا باید بررسی کنید که آیا پلتفرم انتخابی شما از نوع توکن یا رمزارزی که قصد استیک کردن آن را دارید پشتیبانی می‌کند یا خیر. بیشتر پلتفرم‌ها توکن‌های کمی را ارائه می‌دهند و تعداد خیلی کمی از آن‌ها انواع مختلفی از دارایی‌ها را پشتیبانی می‌کنند. از این طریق شما می‌توانید همه‌ی سرمایه‌ی خود را در یک مکان نگهداری کنید.

در مرحله‌ی بعد باید بررسی کنید که پلتفرم استیکینگ انتخابی شما غیرمتمرکز و قابل اطمینان باشد. پروژه‌هایی که برای برنامه‌های استیکینگ فهرست شده‌اند را پیدا کرده و تعیین کنید که آیا حداقل درصد بازدهی سالیانه‌ی آن‌ها تضمین شده است یا خیر. به عنوان آخرین نکته، فریب تبلیغات شرکت‌هایی که سودهای کلانی را وعده می‌دهند نخورید، چرا که چنین سود‌هایی عملاً هرگز محقق نمی‌شوند. همچنین باید ببینید پلتفرمی که در نظر دارید چه مزیت‌های دیگری دارد. برخی از آن‌ها به کاربران خود خدمات ایردراپ (airdrop) ارائه می‌دهند، در حالیکه پلتفرم‌های دیگر مجموعه‌ای از گزینه‌های هوشمندی را ارائه می‌دهند که بواسطه آن‌ها می‌توان به پرتفوی سرمایه‌گذاری تنوع بخشید و از این طریق سود بیشتری را از رمزارزها کسب کرد.   

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت