کاهش تقاضای موسسات و حقوقی‌ها برای بیت‌ کوین و اتریوم!

راهنمای مطالعه

به نظر می‌رسد نیروی محرک بازار صعودی در سال ۲۰۲۱ در حال از بین رفتن است؛ زیرا تقاضای نهادی برای محصولات سرمایه‌گذاری مرتبط با بیت‌کوین (BTC) در حال کاهش است. تحقیقات شرکت تجزیه و تحلیل رمزنگاری «گلس‌نود» ‌(Glassnode) نشان داده که همزمان با افزایش فروش بیت‌کوین از سوی ماینرها تقاضای نهادی بیت‌کوین رو به کاهش است. این گزارش اظهار داشت که یکی از بزرگ‌ترین فاکتورهایی که با استفاده از آن می‌توان مقدار تقاضای نهادی را تحلیل کرد، جریان دارایی‌های کریپتو صندوق بیت‌کوین تراست گری‌اسکیل (GBTC) است. معامله‌گران در صدد بودند تا بر اساس حق بیمه بالایی را كه در سال 2020 و اوایل سال 2021 مشاهده کرده‌اند درمورد سرمایه‌گذاری تصمیم بگیرند.

شرکت گلس‌نود در تاریخ ۲۸ ژوئن ۲۰۲۱، در حساب توییتر خود نوشت:

«بیت‌کوین این هفته فعلا سطح حمایتی مهم خود را حفظ کرده و در عین حال تعدادی از سرمایه‌گذاران عطای بیت‌کوین را به لقایش بخشیده‌اند و سرمایه‌های خود را فروخته‌اند. فشار فروشی نیز از سمت ماینرها وجود دارد.

ما موارد زیر را تجزیه‌‌ و تحلیل‌ کردیم:

  • یک فروش از روی وحشت درون زنجیره‌ای (On-Chain) دوم
  • تراز درآمد ماینرها + فروش
  • تقاضای نهادی»

بر اساس این گزارش از ماه فوریه، «سهام صندوق بیت‌کوین تراست گری‌اسکیل» (GBTC) آماده معامله شده و شامل تخفیف روی «قیمت خالص دارایی» (NAV) خواهد بود. در اواسط ماه می نیز مقدار تخفیف به بیشترین مقدار خود یعنی ۲۱.۲۳ درصد رسیده بود. این تخفیف آنقدر ادامه می‌یابد تا فشار فروش کم شود. معمولاً این اتفاق وقتی می‌افتد که مقدار تخفیف به ۵ درصد رسیده باشد.

گلس‌نود همچنین به خروجی (outflows) حاصل از ۲ صندوق بزرگ بیت‌کوین کانادا و یک تغییر خالص در مانده‌ی کوین‌های پلتفرم «کوین‌بیس»‌ (Coinbase) اشاره کرد و نتیجه گرفت:

«با مقایسه حق بیمهGBTC ، ارزش خروجی خالص از  “Purpose” و “QBTC ETF” و موجودی کوین‌بیس، به نظر می‌رسد تقاضای نهادی تا حدودی ناچیز است.»

میزان خروج  اتریوم (ETH) به بالاترین رکورد خود رسید

در یک گزارش مرتبط توسط مدیر دارایی «کوین‌شِیر»‌ (CoinShares)، گزارش شده است که جریان خروج بیت‌کوین در هفته گذشته کند شده است.

مقدار خروج کل بیت‌کوین به 1.3 میلیون دلار کاهش یافت، در حالی که در هفته گذشته ۸۹ میلیون دلار بود. در این گزارش اشاره شده است که برخی از صندوق‌ها، مانند صندوق گری‌اسکیل، شاهد ورود مقادیر جزئی بیت‌کوین بوده‌اند که نشان‌دهنده احساسات متفاوت سرمایه‌گذران درمورد بیت‌کوین است.

«دارایی‌های تحت مدیریت» (AUM) در حال حاضر 30 میلیارد دلار است که 74 درصد یا 22.4 میلیارد دلار آن مربوط به صندوق بیت‌کوین تراست آن است.

در مقایسه با 1.9 میلیون دلاری که در هفته گذشته از محصولات سرمایه‎گذاری موجود در اتریوم خارج شد، خروجی‌های اتریوم این هفته رکورد زد و به ۵۰ میلیون دلار رسید.

رکود گسترده بازار، که از اواسط ماه می شروع شد و 43.5 درصد از ارزش کل بازار (Marketcap) را کاهش داد، منجر به خروج زیادی از محصولات سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال شده است. مجموع خروجی‌ها در هفته چهارمِ رکود، معادل ۴۴ میلیون دلار بود.

منبع: Cryptopotato

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت