کاهش همبستگی بیت‌کوین با بازار طلا!

راهنمای مطالعه

افت حجم معاملات اخیر بیت کوین (BTC)، سبب کاهش میزان نوسانات سالانه این رمز ارز در شش ماه اخیر شد. تحلیل‌گران دریافتند که با کاهش میزان نوسانات، ارتباط بین بیت کوین و طلا کاهش یافته و از طرف دیگر، ارتباط بیت‌کوین با شاخص بورس اوراق بهادار، افزایش پیدا کرده است. بخش تحلیلی صرافی رمز ارز کراکن مستقر در آمریکا با نام Kraken Intelligence، گزارش نوسانات بیت کوین را برای ژوئن سال 2020 منتشر کرد و در این رابطه به ارائه ی گزارشی پرداخت.

کاهش نوسانات بازار بیت کوین!

در گزارش منتشر شده توسط بخش تحلیلی کراکن، بیان شد که حجم معاملات بیت کوین 31 درصد کاهش یافته است. همین امر سبب شد که نوسانات بیت کوین در ماه ژوئن کاهش 51 درصدی را به خود اختصاص دهد. براساس این گزارش، کاهش چشمگیر حجم معاملات و نوسانات به کمترین میزان خود از ماه فوریه 2020 رسیده است. همچنین، این موضوع همبستگی بیت کوین با طلا و سهام اوراق بهادار را تحت تاثیر قرار داد. تحلیل گران دریافتند که همبستگی 30 روزه بیت کوین با طلا در زیر میانگین یک ساله خود یعنی 0.24 و بالای مقدار 4 ماهه خود، 0.49 قرار گرفته است.

در حالی که بیت کوین با طلا همبستگی کمتری پیدا کرده است، در مقابل همبستگی آن با شاخص های بورس اوراق بهادار در حال رشد می باشد. روند اخیر سبب شده تا ارتباط بیت کوین و S&P 500 در اواخر ماه ژوئن به 0.65 برسد. گزارش نشان می دهد که میانگین یک ساله به 0.52 رسیده و 0.26 افزایش یافته است. به نظر می رسد داده های منتشر شده توسط کراکن همزمان با اطلاعات اشتراک گذاشته شده توسط صرافی OKCoin در اوایل هفته بوده است.

دانیل کوهلر (Daniel Koehler)، یکی از مدیران صرافی OKCoin در مصاحبه ای که با شبکه ی خبری کوین تلگراف (Cointelegraph) داشت، توضیح داد که شاهد سطح بالایی از رابطه بین بیت کوین و بازار بورس در یک ماه اخیر هستیم. آخرین باری که این موضوع دیده شد به قبل از سقوط قیمت در ماه مارس برمی گردد. در اوایل ماه ژوئن نیز تحلیلگر مطرح، PlanB ادعا کرد که ارتباط قوی بین بیت کوین و S&P 500 وجود دارد که سبب می شود قیمت بیت کوین به 18000 دلار برسد.

منبع: Cointelegraph

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت