کرافت: قیمت بیت ‌کوین از همین‌ جا 10 برابر خواهد شد!

راهنمای مطالعه

رافائل شولتز کرافت (Rafael Schultze-Kraft) با تکیه بر چند شاخص درون زنجیره‌ای در رابطه با بیت‌کوین (BTC) پیش‌بینی کرده است که قیمت این رمزارز در آینده می‌تواند به راحتی شش رقمی شود. شولتز کرافت، مدیر ارشد فنی شرکت تحلیلی گلس‌نود (Glassnode)، ضمن تشریح شاخص‌های بازار بیت‌کوین که حاکی از سیگنال‌های صعودی قوی هستند، پیش‌بینی کرده است که قیمت این رمزارز بیش از 10 برابر خواهد شد. شولتز کرافت با انتشار توییتی، دلایل خود برای این پیش‌بینی بسیار خوشبینانه را تشریح کرد. وی در این توییت 6 مورد از مهمترین شاخص‌های بازار درون زنجیره‌ای را منتشر کرد که اکنون در سطوحی مشابه با اوایل سال 2017 قرار دارند.

وی در این رابطه بیان کرد:

“با نگاهی به برخی از مهمترین شاخص‌های بازار درون زنجیره‌ای، می‌توانیم تشخیص دهیم که اکنون در کجای سیکل بازار بیت‌کوین قرار داریم؟ به طور خلاصه، این شاخص‌ها یک روند صعودی بسیار قوی را نشان می‌دهند و بسیاری از آن‌ها از سقف خود فاصله زیادی دارند. اگر شرایط همانند سال 2017 پیش برود، قیمت بیت‌کوین از همین‌جا بیش از 10 برابر خواهد شد.”

در هرکدام از پیش‌بینی‌های شولتز کرافت اعداد شش رقمی برای بیت‌کوین برآورد شده و حتی در اکثر پیش بینی‌ها سطح قیمتی بیش از 200 هزار دلار پیش بینی شده است.

بدین منظور شولتز کرافت درصد رشد هرکدام از این شاخص‌ها از زمان شروع روند صعودی بیت‌کوین در سال 2017 تا زمانی که قیمت این رمزارز به سقف تاریخی خود رسید را محاسبه کرده و سپس قیمت فعلی بیت‌کوین را در این درصد رشد ضرب کرده است. وی خاطر نشان می‌کند که سود/ضرر تحقق نیافته خالص بیت‌کوین (NUPL)، یا به عبارتی تفاضل سود و ضرر تحقق نیافته براساس آخرین زمان انتقال درون‌ زنجیره‌ای کوین‌ها، اکنون به 78 درصد از سقف تاریخی خود در سال 2017 رسیده است.

در اوایل سال 2017 شاخص NUPL در سطح کنونی قرار داشت و پس از آن قیمت بیت‌کوین 1400 درصد رشد کرد. کرافت برآورد کرده است که درصورت تکرار همین سناریو، قیمت بیت‌کوین در این سیکل می‌تواند به 286 هزار دلار برسد.

شاخص Thermocap، که میزان اضافه قیمت بیت‌کوین را نسبت به هزینه کرد ماینرها ارزیابی می‌کند، اکنون در سطحی برابر با یک چهارم از سقف خود در سال 2017 قرار دارد. در سال 2017، با افزایش مقدار این شاخص به سقف تاریخی خود، قیمت بیت‌کوین 625 درصد افزایش یافت، که قیمت 138 هزار دلاری را برای بیت‌کوین در آینده پیش‌بینی می‌کند.

شاخص MVRV Z-Score نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین چه مقدار کمتر یا بیشتر از ارزش واقعی و منطقی خود درحال معامله است. این شاخص اکنون در سطح 34 درصد از سقف خود در سال 2017 قرار دارد. در سال 2017 با رسیدن این شاخص به سقف خود، قیمت بیت‌کوین 1150 درصد افزایش یافت.

علاوه‌براین، شولتز کرافت دریافته است که شاخص‌هایی که رفتار سرمایه‌گذاران بلندمدت را بررسی می‌کنند حتی اهداف قیمتی بالاتری برای بیت‌کوین پیش‌بینی می‌کنند. شاخص MVRV هولدر بلندمدت، میانگین سود یا ضرر تمام بیت‌کوین‌های در گردش را نشان می‌دهد، و شاخص SOPR‌ هولدر بلندمدت نشان‌گر مجموع سود یا ضرر بیت‌کوین براساس آخرین انتقال درون‌زنجیره‌ای هر کوین است. هر دو شاخص اکنون در سطح 13 درصد از بالاترین سطح خود قرار دارند. با درنظر گرفتن اینکه در سال 2017 قیمت بیت‌کوین همراه با رشد این دو شاخص به ترتیب 1340 و 1620 درصد افزایش یافت، شولتز کرافت پیش‌بینی‌ می‌کند که در روند صعودی بعدی قیمت بیت‌کوین می‌تواند به 274 هزار یا 328 هزار دلار برسد.

با این حال شولتز کرافت بر این موضوع تاکید دارد که پیش‌بینی‌های فوق قطعی نبوده و سرمایه‌گذاران بایستی در تصمیم‌گیری‌های خود احتیاط کنند. در 8 دسامبر شرکت گلس‌نود در گزارش هفتگی خود از داده‌های درون‌زنجیره‌ای بیان کرده است که احتمالاً بیت‌کوین قبل از شروع روند صعودی و فتح یک سقف قیمتی جدید، مدتی با اصلاح قیمتی همراه خواهد بود، چراکه برخی از سرمایه‌گذاران تمایل به حفظ سود خود پیش از شکست سقف 20 هزار دلار را دارند. بنابراین انتظار می‌رود که بیت‌کوین برای مدتی در روند نزولی کوتاه مدت یا خنثی قرار بگیرد.  

منبع: Cointelegraph

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت