بررسی عوامل ریزش 14 درصدی بیت کوین!

راهنمای مطالعه

بیت کوین (BTC) بعد از ورود به کانال 10 هزار دلار، این بار نیز نتوانست خود را در جایگاه پنج رقمی تثبیت نماید و با ریزش روبرو شد. طبق گزارش منتشر شده توسط شبکه ی تحلیلی و خبری کوین تلگراف، این رمز ارز تنها در 15 دقیقه با ریزش 14 درصدی روبرو شد. بیت کوین از قیمت سقف 10380 دلار تا 8600 دلار در صرافی بیتمکس ریزش کرد. اگرچه این رمز ارز توانست خود را مجدد تا سطح 9500 دلار بالا بکشد. اما ریزش این چنینی معمولا بازار را متشنج خواهد کرد.

تحلیل گران طبق بررسی های انجام شده، سه عامل کلیدی را برای ریزش بیت کوین بیان کردند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

خرید استقراضی

پیش از سقوط بیت کوین و اصلاح قیمت رخ داده شده، نرخ جریان ورودی سرمایه ی جدید برای بیت کوین در خرید استقراضی برابر با 0.16 درصد بود. اما در زمان ریزش این نرخ به عدد نجومی 75 درصد رسید. در واقع اکثر سرمایه گذاران و معامله کنندگان با انتظار افزایش قیمت بیت کوین اقدام به خرید استقراضی کردند و در بازه ی کوتاه مدت 120 میلیون دلار طی قراردادهای استقراضی نقد شد. همزمانی این ریزش با افزایش شاخص درصدی استقراضی و همینطور شروع به کار بازار قراردادهای آتی CME باعث شد که شرایط تشریح شده به یکی از عامل های کلیدی ریزش تبدیل شود.

سطح مقاومتی 10500 دلار

عامل دیگری که باعث چنین ریزشی شد و دور از انتظار نیز نبود، سطح مقاومتی 10500 دلاری بیت کوین است. این رمز ارز در طی 8 ماه گذشته، 3 بار با این سطح مقاومتی روبرو شده و هربار نیز نتوانست از این سطح عبور کند. بیت کوین در ماه اکتبر سال 2019 و ماه فوریه با این نقطه مقاومتی روبرو شد و بعد از شکست از این سطح تا کانال های پایین تر ریزش کرد. طبق نظر تحلیل گران اگر بیت کوین بتواند از این سطح عبور کند توانایی رشد تا نقاط 11500 دلار و در ادامه 12400 دلار را خواهد داشت.

فعالیت نهنگ ها

عامل سومی که در این رابطه می توان بیان کرد، جا به جایی چشمگیر سرمایه نهنگ ها می باشد. تنها چند ساعت پیش از کاهش قیمت بیت کون، حجم زیادی از این رمز ارز از صرافی بیتمکس خارج شد و به صرافی بایننس منتقل شد. بخشی از این حجم کلان منتقل شده در صرافی بایننس مورد فروش قرار گرفت که قطعا در ریزش قیمت بی تاثیر نبوده است.

منبع: Cointelegraph

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت