سرمایه‌گذاران بلندمدت علی‌رغم ریزش اخیر، قصد فروش ندارند!

راهنمای مطالعه

بیت‌کوین (BTC) پس از یک دوره طولانی ثبات و حرکت در منطقه 11 هزار دلاری تا 12 هزار دلار، سرانجام شاهد یک فشار فروش سنگین و ریزش بود که به این روند تحکیم پایان داد. همین امر باعث شد که این رمزارز به کف 9900 دلار سقوط کند، سطحی که در آن خریداران وارد عمل شده و از سرعت ریزش آن کاستند. سپس، مسیر کوتاه ‌مدت بعدی بیت‌کوین تا حد زیادی به حفظ منطقه 10 هزار دلار بستگی دارد. داده‌ها نشان می‌دهد که بخش عمده‌ای از این فشار فروش از جانب خریداران اخیر بود که از ترس ضرر اقدام به فروش کردند. این افراد اکنون از بازار خارج شده‌اند، بنابراین عمده‌ی ‌این حرکت نزولی تکمیل شده است.

داده‌های مربوط به فعالیت معاملاتی هولدرهای بلندمدت در طول این روند نزولی نیز، این نظریه را تائید می‌کند. پلتفرم تحلیلی Glassnode توضیح داد که علی‌رغم این ریزش، سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت‌کوین از موقعیت‌های خود خارج نشده‌اند. این روند ایجاد شده یک افت بزرگ از سقف‌ چندروزه بیت‌کوین یعنی 12400 دلار است که در پیک روند صعودی اخیر حاصل شده بود. این افق قیمت با فشار فروش شدید سرمایه‌گذاران کوتاه ‌مدت که بین منطقه بالاتر 11 هزار دلار و منطقه پایین‌تر 12 هزار دلار خرید کردند، ادامه یافت.

داده‌های وب ‌سایت تحلیلی Whalemap ضمن تائید این روند، نشان می‌دهد که به نظر این گروه از تریدرها از استراتژی «خرید در کف و فروش در سقف» استفاده می‌کنند. این وب سایت با ارائه گزارشی بیان کرد:

«فروش سنگین هولدرهایی که در سقف خرید کردند از دیروز در جریان است. به نظر می‌رسد استراتژی آن‌ها خرید در کف و فروش در سقف است»

این معیار سنجش داده نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بلند مدت ثابت ‌قدم مانده‌اند.

داده‌های پلتفرم تحلیلی Glassnode نشان می‌دهد که فروش اخیر تأثیری بر نگرش سرمایه‌گذاران بلند مدت نداشته است. معیار Coin Days Destroyed یا CDD سرمایه‌گذاران بلندمدت نشان می‌دهد که بیت‌کوین‌های نگه‌داری شده توسط آن‌ها در طول این افت قیمت 2000 دلاری، جابجا نشده است.

«Coin Days Destroyed  شاخصی برای نشان دادن جابجایی بیت‌کوین‌های انباشته شده‌ و قدیمی است. در حال حاضر، هیچ نشانه‌ای از فروش از جانب سرمایه‌گذاران بلندمدت وجود ندارد. درواقع، مقدار CDD در مقایسه با سال گذشته که بیت‌کوین در همین سطح قیمت بود، کمتر از نصف است.»

از آنجا که سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت عامل این ریزش بودند، روند نزولی ممکن است به‌زودی شتاب خود را از دست بدهد.

منبع: Newsbtc

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت