افزایش هولدر‌های بیت‌کوین درپی پیش‌بینی بازار گاوی در سال 2021!

راهنمای مطالعه

داده‌های درون زنجیره‌ای (On-Chain) نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد با انتظار صعود بیت‌کوین (BTC) در سه ماهه اول سال 2021، تمایل بیشتری به نگهداری (Holding) این رمزارز پیدا کرده‌اند. براساس داده‌های جدید، رفتار قیمتی بیت‌کوین در حال حاضر نشان‌دهنده سطوح بالاتری از فعالیت هولدینگ نسبت به دوره‌های گاوی قبلی است. به گفته یکی از تحلیل‌گران درون زنجیره‌ای ‌به نام ویلی‌ وو (Willy Woo) ، در ماه‌های اخیر مقدار اندیکاتوری به نام انعکاس‌پذیری (Reflexivity) افزایش پیدا کرده است. این تحلیل‌گر بیان می‌کند که این اندیکاتور تمایل سرمایه‌گذاران به نگهداری بیت‌کوین را می‌سنجد. این اندیکاتور روشی برای سنجش فعالیت هولدینگ سرمایه‌گذاران خرد است.

این‌که سرمایه‌گذاران خرد به نگهداری بیت‌کوین‌های خود، حتی به میزان بیشتری نسبت به دوره صعودی قبلی، تمایل پیدا کرده‌اند دلایل متعددی دارد. درصورت جهش بیت‌کوین در سال 2021، بسیاری از سرمایه‌گذاران آن را جهش پساهاوینگ (Post-Halving) تلقی خواهند کرد. با نگاهی به گذشته خواهیم دید که معمولاً 12 تا 15 ماه پس از هر هاوینگ قیمت بیت‌کوین افزایش پیدا کرده و یک رکورد قیمتی جدید را به ثبت رسانده است. برهمین اساس، احتمالاً سرمایه‌گذاران خرد استراتژی هولدینگ را انتخاب کرده‌اند تا درصورت شروع یک روند صعودی پایدار، مجبور به خرید در قیمت‌های بالاتر نشوند.

از طرفی، بیت‌کوین مقابل حوادث ناگوار و غیرقابل پیش‌بینی اخیر به طور شگفت‌انگیزی مقاومت و پایداری نشان داده است. به طوریکه با بهبود بازار پس از شیوع ویروس کرونا در ماه مارس، با وجود وقوع اتفاقات ناگوار دیگر، این رمز ارز سطح 10 هزار دلاری به بالا را همچنان حفظ کرده است. از سوی دیگر، پس از آن‌که CFTC صرافی بیتمکس (BitMEX) را به نقض محرمانگی فعالیت‌های بانکی متهم کرد، قیمت بیت‌کوین کاهش پیدا کرد. بعد از اعلام این خبر توسط CFTC، قیمت بیت‌کوین به زیر 10500 دلار رسید اما سریعاً به سطح 10700 دلار بازگشت.

وو علت این امر را وقوع همزمان دو عامل مهم می‌داند:  

“این انعکاس‌پذیری نشان از تمایل بیشتر سرمایه‌گذاران به نگهداری کوین‌های خود دارد. انتظار داشتم که این اندیکاتور در دوره هیجان بازارهای گاوی افزایش پیدا کند، ولی از دو دوره گذشته تاکنون کاملاً ثابت مانده بود. اما به نظرم دوره آتی جذاب خواهد بود چراکه برخلاف دوره‌های قبلی، انعکاس‌پذیری در حال افزایش است. اگرچه با افزایش قیمت بیت‌کوین، برای کسب درصد بازدهی مشابه با دوره‌های قبلی، ‌اکنون به میزان سرمایه بیشتری نیاز است، اما تاثیر هولدرهایی که کوین‌های خود را نگهداری می‌کنند میزان سرمایه‌گذاری به ازای هر دلار را افزایش داده است.”

مدیران صنعت رمزارز معتقدند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌تواند به نفع بیت‌کوین باشد و داده‌های مثبت که بیانگر افزایش هولدرهاست می‌تواند منجر به پایداری بیشتر قیمت بیت‌کوین گردد. سوژو مدیرعامل شرکت Three Arrows Capital ادعا می‌کند که پیروزی حزب دموکرات می‌تواند روند رشد بیت‌کوین را بنابر دلایل مختلفی تسریع بخشد. او همچنین معتقد است که دور دوم ریاست جمهوری ترامپ نیز می‌تواند به نفع بیت‌کوین باشد. همچنین معامله‌گرانی چون پیتر برانت (Peter Brandt) معتقدند که چارت‌ها در تایم فریم‌های بزرگ‌تر نشان از یک روند صعودی قوی در آینده برای بیت‌کوین دارند. ترکیبی از وضعیت تکنیکالی مطلوب،‌ تقویت خبرهای بنیادی، و افزایش هولدرها می‌تواند منجربه یک روند صعودی برای بیت‌کوین در سال 2021 گردد.

منبع: Cointelegraph

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت