افزایش چشمگیر درآمد حوزه ماینینگ بیت‌ کوین!

راهنمای مطالعه

درحالی که بیت‌کوین (BTC) در روزهای گذشته به بالاترین سطوح قیمتی خود از ژانویه 2018 تاکنون رسیده، از سوی دیگر سودآوری ماینینگ این رمزارز نیز در پی چند عامل افزایش چشمگیری داشته است. براساس داده‌های سایت Blockchain.com، پس از آنکه پاداش بلاک ماینر‌ها در هاوینگ سوم در می 2020 از 12.5 واحد به 6.25 واحد بیت‌کوین کاهش یافت، اکنون درآمد ماینینگ به ارقامی رسیده که بعد از هاوینگ رویت نشده بود. درآمد ماینرهای بیت‌کوین در 4 نوامبر به 20.8 میلیون دلار رسید.

این افزایش درآمد در ماینینگ بیت‌کوین ناشی از دوبرابر شدن قیمت این رمزارز از زمان هاوینگ سوم تاکنون بوده است. قیمت بیت‌کوین در 4 نوامبر با رسیدن به 15950 دلار، سقف جدیدی را در سال 2020 به ثبت رساند و در طی هفت روز گذشته بیش از 20 درصد افزایش داشته است. همچنین این افزایش درآمد ماینرها می‌تواند ناشی از افزایش کارمزد معاملات این رمزارز باشد. همانطور که سایت خبری کوین‌تلگراف (Cointelegraph) پیشتر گزارش کرده بود، کارمزد معاملات بیت‌کوین در اواخر اکتبر با افزایش 200 درصدی همراه بوده است.

در واقع درصد درآمد ماینرها از کارمزد معاملات به طور چشمگیری افزایش یافته و تقریبا 4.15 میلیون دلار یا به عبارتی 20 درصد از کل درآمد ماینینگ را شامل می‌شود. درحالی که درآمد ماینینگ افزایش یافته، در این برهه برخی ماینرها ممکن است اقدام به فروش کنند. تحلیلگران پلتفرم تحلیلی کریپتوکوانت (CryptoQuant) معتقدند که افزایش شاخص موقعیت ماینر (Miner’s Position Index) به عدد 4، ماینرها را متقاعد خواهد کرد تا اقدام به فروش بیت‌کوین‌های خود کنند.

علاوه‌ بر این، از زمان شکست سطح قیمتی 15 هزار دلار، تراکنش‌های ماینرها به صرافی‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است. با این حال، حجم این تراکنش‌ها هنوز در مقایسه با زمان قبل از هاوینگ نسبتا کم محسوب می‌شود. کریپتو کوانت در روز گذشته در توئیتی خبر از افزایش فروش بیت‌کوین توسط ماینرها داد و کی یونگ جو (KI Young JU)، مدیرعامل این پلتفرم تحلیلی، ضمن تایید این موضوع، خاطر نشان کرد که درحالی که ماینرها محافظه‌کارتر شده‌اند، اما هنوز اکثر تحلیل‌گران اهداف قیمتی بالاتری را برای بیت‌کوین پیش‌بینی می‌کنند.  

منبع: Cointelegraph

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت