همبستگی قیمت و هش ریت بیت ‌کوین و احتمال کاهش قیمت!

راهنمای مطالعه

به نظر می‌رسد اتفاقات ژوئن برای ماینرها درحال تکرار است، اما تکرار تاریخ در آینده نیز می‌تواند جهش قیمت‌ را به دنبال داشته باشد. با توجه به احتمال کاهش شدید سختی استخراج، فشار فروش بیشتری برای بیت‌کوین (BTC) در هفته جاری پیش‌بینی می‌شود. براساس داده‌های سایت BTC.com پیش‌بینی می‌شود که در بازتنظیم خودکار بعدی، سختی استخراج تا 8.3 درصد کاهش یابد. سختی استخراج یکی از معیارهای مهم برای سنجش رقابت میان ماینرها در پیداکردن پاداش‌های بلاک و همینطور سلامت کلی حوزه ماینینگ است. در این میان، بازتنظیم‌های خودکار نقش مهمتری را ایفا می‌کنند و باعث پایداری شبکه بیت‌کوین فارغ از رفتار قیمتی یا سایر شرایط می‌شوند. 

پیشتر، سختی استخراج پس از افت 6.3 درصدی، بار دیگر در ماه ژوئن 9.3 درصد کاهش یافت که حاکی از اوج دگرگونی در حوزه ماینینگ پس از هاوینگ بیت‌کوین و کاهش پاداش بلاک در ماه می بود. کاهش 50 درصدی پاداش بلاک در هاوینگ، درآمد ماینرهایی که با حاشیه سود کم و تجهیزات قدیمی‌تر فعالیت می‌کردند را به شدت تحت تاثیر قرارداد. اما اندکی بعد دو بازتنظیم نزولی متوالی در شبکه یک بار دیگر فرصت‌هایی را برای این ماینرها فراهم کرد و پس از آن سختی استخراج تا حدود 15 درصد افزایش یافت.

در همین حین، آخرین باری که سختی ماینینگ کاهش پیدا کرد مربوط به اواخر فصل هیدرو (Hydro-Season) برای ماینرهای چینی بود. همه ساله در ماه اکتبر با کاهش بارندگی در استان سیچوآن (Sichuan) چین، انرژی هیدروالکتریکی گران‌تر شده و بر هزینه ماینرها افزوده می‌شود. اثرات جانبی این موضوع زمانی به چشم آمد که بیت‌کوین در شکست مقاومت 14 هزار دلار برای اولین بار در طی 18 ماه گذشته ناکام ماند و احتمالاً برای مدتی از این سطح قیمتی مهم عقب نشینی خواهد کرد.

براساس گزارش کوین‌تلگراف (Cointelegraph) بیت‌کوین از سطح 14 هزار دلار تا سقف تاریخی‌اش در سال 2017 یعنی 20 هزار دلار، به لحاظ تکنیکالی هیچ مقاومتی بر سر راه خود ندارد. در روز سه‌شنبه، مت اودل (Matt Odell)، طراح و توسعه دهنده، خلاصه‌ای از این فرآیند را در توئیتی اینطور عنوان کرد: “پایان فصل بارندگی در چین= افزایش قیمت انرژی هیدرو= کاهش هش ریت در پی جابجایی ماینرها به انرژی ارزان‌تر = استخراج بلاک‌های کمتر تا زمان بازتنظیم سختی استخراج”

همچنین اودل یکی دیگر از عواقب کاهش فعالیت ماینرها را افزایش کارمزد معاملات بیت‌کوین عنوان می‌کند که حدوداً 200 درصد افزایش یافته است.

منبع: Cointelegraph

Bingx
wallex
nobitex
coinex
abantether
bitpin
Bingx
coinex
wallex
abantether
nobitex
bitpin

با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر، از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

در ادامه بخوانید:

مرتبط پست ها

به این مطلب امتیاز دهید

روی ستاره ها کلیک کنید

امتیاز پست: / 5. بر اساس رای

اولین رای را ثبت نمایید

ممکن است علاقه مند باشید

مرتبط پست ها

به بحث بپیوندید

خبرنامه
اطلاع از

لطفا به سوال زیر پاسخ دهید

0 دیدگاه
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت

5 ارز برتر بازار

# ارز دیجیتالقيمتتغییر روزانهتغییر هفتگیقیمت تومانی

آخرین مطالب سایت